Vi Bilägares forum

Opel astra F 95:a Vatten i kupen

Opel astra F 95:a Vatten i kupen

Hej
Har en Opel astra F 95:A och har haft vatten i kupen både på förar och passagersidan som luktade glykol tidigare och bytte värmeelementet därav försvan vattnet och glykollukten på förarsidan nästan helt men det är mycket fukt i isoleringen på passagerarsidan och det är vatten på golvet funderar därför på om någon dränering eller så är tät men var ska jag leta ser inga dräneringshål? Någon som kan tipsa mig om var jag ska söka. Obs vattnet luktar inte längre glykol så värmeelementet borde vara okej.
Tack på förhand

Uppdaterat: 2011-09-29 20:35

Kommentarer

Glömde å nämna att jag inte har nån AC

Uppdaterat: 2011-09-29 20:39

Jag förutsätter att du är säker på att det inte är kylvätska som blöter ner.
Kontrollera så att det inte finns löv eller annat skräp i dräneringen från luftintagen, är de tilltäppta kommer det in mycket regnvatten.
När det gäller att få torrt i isoleringen kan det bli besvärligt.
Ta bort gummimattorna och försök att suga upp så mucket vatten som möjligt med en våtdammsugare.
Sedan är det enklast att ställa in ett avfuktningsaggregat, finns på bl.a. Jula för 1000-1500:- och låta det stå på någon vecka.
En billigare, men kanske något farligare metod är att använda en värmepistol, men det går bra om man är uppmärksam på vad man gör och då gäller det att tillföra mycket värme.

Uppdaterat: 2011-10-01 09:47
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre