Vi Bilägares forum

ABS

ABS

Hej Jag har en Volvo 945 årsmodell 1995. Idag när jag skulle köra ut från garaget lyste ABS lampan på instrumentpanelen. När jag sen kör vidare fungerar ej hastighetsmätare,trippmätare och farthållare, jag blev lite paff för det fungera igår når jag körde in bilen i garaget. Jag körde ut till mitt fritidshus och gick igenom alla säkringar och dom var hela.

På middagen körde jag hem och läste lite i min gör det själv bok, och fick fram att det borde vara givaren till hastihetsmätaren som är kass. Jag körde snabbt upp till Volvobutiken och skulle se om dom hade en ny givare hemma, det hade dom inte. Jag körde iväg och skulle handla på ett annat ställe men fick inget napp. Jag körde tillbaks hem på motorvägen och drog på ordentligt, då börja både hastighetsmätare och trippmätare samt farthållare att fungera.

Men ABS lampan lyser fortfarande på instrumentpanelen, finns det någon som har något tips på vad det eventuellt kan vara ?

Idag 080602 när jag skulle köra till arbetet så fungera varken hastighetsmätare,trippmätare och farthållare, här är något lurt.

Tacksam för all hjälp. Tack på förahand. SB [Edited on 2008-06-02]

[Edited on 2008-06-02]

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer