Vi Bilägares forum

Vatten i tanken

Vatten i tanken

(Förbannade tjuvar, först ta min diesel och sen hälla i vatten, fan ta er.)
Jag har tankat min King Cab-06 med 20liter vatten, kom bara 500m sen dog den. Vad ska jag göra nu? Finns det någon försäkring som täcker detta? Har lämnat in den hos en kompis som är mekaniker, men han var inte så säker på att det går att få ordning på detta?
Vore väldigt tacksam om det finns någon här som kan hjälpa mig!
Tack på förhand
/King Cab
[Edited on 2007-11-24]

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer

Vet Du hur mycket vatten det kan vara? Om det är en mindre mängd, häll i K-sprit, bogsera till varmgarage och vänta något dygn. Om bilen ej startar efter att blivit genomvarm (med K-sprit i tanken) rekommenderar jag att inte försöker starta igen och att Du tömmer tanken helt. (Det kan hända att Du måste hälla i mer sprit i tanken och vänta något dygn igen). Har det kommit in större mängder rent vatten efter bensinpumpen (mot motorn) kan det bli dyrt och är (för mig) svårt att ge mera tips. Kanske någon annan vet?

Hoppas det löser sig...

Kalle

Uppdaterat: 2007-11-23 19:04

Som sagt det har kommit i 20 liter vatten och det har kommit hela vägen in i motorn :( Körde ju 500 meter innan bilen dog.

Någon som har liknande erfarenhet? Vad kan det kosta?

Uppdaterat: 2007-11-23 19:45

Problemet är löst. Tömde tanken och blåste rent slangarna sen startade den som tur va.

Uppdaterat: 2007-11-24 15:24

Jag har testat den Red LIne produkt som är gjord för detta problem. I motsats till k-sprit löser RedLine upp vattnet om det är större mängder och verkar bilda en vatten-bensinlösning som motorn går på. Jag blev av med en stor mängd vatten.

Uppdaterat: 2007-12-16 20:58