Vi Bilägares forum

VARNING! Mekonomen verkstad "Bilmekano" i Karlskoga

VARNING! Mekonomen verkstad "Bilmekano" i Karlskoga

Hej

Jag vill passa på att lyfta ett varningens finger mot Mekonomen anslutna Bilmekano som ligger i Karlskoga. Det är en verkstad med ytterst bristfällig kompetens och som behandlar kunderna uselt.

Jag hade lämnat in min bil där för ett tag sedan pga. att jag hade ett kluckande ljud i framvagnen när jag svängde vilket jag förmodade var drivknutarna. Jag hade bilen hos en bekant till far som sa att det var övre spindellederna som behövde bytas och det var ganska akut, dock kunde han inte byta dom åt mig så jag åkte till Bilmekano för att få det ordnat. Jag beskrev felet "vad jag hade förstått" men bad dom att gå igenom den ändå. Jag sa att jag också ville ha hjulinställning då det drog lite till höger när man körde.

Sagt och gjort, bilen lämnades och dagen därpå skulle jag hämta ut den. Jag betalade mina pengar och satte mig i bilen och körde iväg. Döm om min förvåning när bilen beter sig lika illa som när jag lämnat in den, så jag gör en u-sväng och kör direkt tillbaka till verkstaden. Där följer en mekaniker med mig ut och konstaterar att det faktiskt är samma fel som tidigare. Med andra ord så hade inte ens bilen kontrollerats efter reparation utan de hade bara bytt nämnda delar, vilket inte heller var trasiga från början tydligen. Bilen hissades upp och en ny mekaniker som kom från fikarummet tog tag i hjulet för att vrida det åt sidan, men hela hjulet wobblade fram och tillbaka över axeln, precis som om det hängde löst! Ren livsfara att släppa iväg en sådan bil med andra ord!

Jag krävde att få se de gamla delarna men verkstadens ursäkt var "De var precis här och hämtade vår skrotlåda, annars hade du gärna fått se dom". Hur som helst så begärde jag pengarna tillbaka och när jag står i kassan så hörs de ännu en röst från garaget "Den där röda Nissan som lämnades igår, den skulle jag gjort hjulinställning på eller hur?" mannen i kassan svarar "Ja" och svaret blir "Oj, ja jag han nog inte med den, förlåt...". Men dom hade haft mage att ta betalt för hjulinställning på det på kvittot jag hade fått.

Med andra ord gjorde inte den här verkstaden ett enda rätt och jag vill varna alla Karlskoga bor och omkringboende att lämna aldrig in bilen till den här verkstaden.

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer