Vi Bilägares forum

var hitta priser nya bilar ?

var hitta priser nya bilar ?

Funderar på att köpa ny bil nu när feta bildirektörer behöver mina pengar, fått problem dock, på varenda förbannad märkes site måste jag ladda hem pdf för att få se listpris. För mig är detta otänkbart, smussel med hemliga lappar är inget för mig.
Söker site där listpriser för nya bilar finns redovisade klart och tydligt, principsak, finner jag inte detta så skiter jag i det och fortsätter köra min gamla häck.

Tacksam för länkar.

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer

Sådan site kan du glömma.
Det finns inga fasta priser för bilar och har aldrig gjort det. De priser som anges är alltid riktpriser d.v.s. priser som är förhandlingsbara.
Hur förhandlingsbara beror på hur du tänker handla. Vid rena köp, utan byte, går det alltid att göra bra priser, speciellt när det gäller lagerbilar.
Vill man ha ett specialutförande med utrustning utöver standard och där bilhandlaren måste göra en beställning, blir det dyrt !
Det bästa köpet gör man oftast genom att köpa en ett till två år gammal beg. bil, den har sjunkit enormt i pris, men prutmånen är inte lika stor som på en ny lagerbil.
Kom ihåg att praktiskt taget alla bilar halveras i värde vart tredje år !
Undantaget är fläskmercor och motsv. BMW och likn. bilar, där går värdeminskningen betydligt snabbare.
Lycka till med ett köp, men kom ihåg att det är köparens marknad. Pruta stenhårt !

Uppdaterat: 2009-03-04 19:41
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Tack för svar.
Några följdfrågor:
Mitt intresse ligger på tvåhjulingar, motocross, inte ett dugg intresserad av transport medlet, så hur hitta en kompakt bil i strl med golf eller mindre som kan orka bära en 450 crosshoj på kroken ? (det är godkändt enligt haffa, bara jag inte lassar in hela reservdelskitet i baksätet samtidigt).
Vill helst ha diesel av miljö/komfort-skäl, absolut viktigast för mig är lågt kupebuller(vilket märkligt nog inte redovisas).
Hur är skatten på nya mindre dieselbilar, det har väl kommit nya regler som skiljer sig från min bmw 525tds ?

Uppdaterat: 2009-03-05 10:56