Vågar man köpa dieselbil miljöklass 2000? Vad händer med skatten?

3 inlägg 0 nya
Gäst (ej verifierad)
Vågar man köpa dieselbil miljöklass 2000? Vad händer med skatten?

Goddagens!

Ja som sagt...jag har hittat en vrålfin Passat 1,9 TDI jag funderar på att köpa. Dessa bilar kostar ju sina modiga 6000 kr per år att skatta, men det är en trevlig och snål motor så det kan jag räkna hem.

Men vad säger liggande skatteförslag? Ska man straffa ut gamla dieslar utan PF. Jag är rädd för nuvarande regering, men bävar för alternativet.

Nån som har några kloka ord?

Det spelar nog ingen roll vilken regering som kommer att bestämma.
Du får betala enormt mycket mer än du vill i allafall.
Köp den här bilen, tar du en nyare blir det ändå dyrare med all värdeminskning och tar du en betydligt äldre blir du betraktad som ett miljösvin, men det kan du ju förstås bjuda på och känna att du ändå får en något mindre mager plånbok.

Säger Saabnisse som så gott det går försöker höja CO2, liksom Putin, för att få ett gynnsammare klimat för min egen trevnad.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Jes (ej verifierad)

Det är dyrt med bil ... That's it. Fast jämförelsevis med våra grannländer är vi ganska lyckligt lottade om det nu kan vara en tröst.Oavsett regering straffas bilismen i sin helhet ... Vi är en viktig mjölkko i statsbudgeten.

Diesel-Passaten bör bli försvarbar om du kör mer än 2000 mil / år. Nu finns det dock fler aspekter, jag uppfattar att servicen är dyrare om du lämnar på verkstad .. fast billigare om du kan själv (jmf bensinare). Den, i mitt tycke viktigaste aspekten är de sköna dieselhästar som passar mej i bruksbilen, kan vara värt någon extra krona för den känslan.

Jag är supernöjd med min Passat tdi, inte min första och troligen inte den sista heller.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.