Vi Bilägares forum

Scoop ! Auris och Rav 4 som hybrider i höst !

Scoop ! Auris och Rav 4 som hybrider i höst !

Här är något som inte Vi bilägare skrivit något om än men jag har tipsat dom.

[url=http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/Toyota-Auris/240937/]http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/Toyota-Auris/240937/[/url]

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer

Ok för Auris som hybrid med Toyotas gammalmodiga parallellsyatem, men RAV 4?Varför?Det är ju en bil som har helt andra användningsområden än hybrider som ju är till för stadstrafik.Inte är väl RAV4 något för stureplanspacket, eller?Jag har en kompis som precis köpt en RAV 4, bensin, för att bl.a. hämta de vildsvin som han nedlagt. Tidigare hade han en 745 men den klarade inte någon som helst terräng utan det blev till att väcka bonden för att få traktorhjälp.Nu klarar han sig själv.Bilen är alldeles utmärkt med all utrustning, automat, farthållare, klimatanläggning, ESP osv. väldigt bekväm, men tråååkig, avsevärt tråkigare än Land Cruisern som ju är avsevärt större och den har samma förbrukning på landsväg, men det är en diesel så det blir ändå lägre bränslekostnad.Men ändå, den här typen av bilar köps ju av personer med väldigt speciella behov och hybrider tror jag är det sista de frågar efter.De vill helt enkelt ha en bil som fyller deras behov och om den tar en eller annan dl bränsle mer eller mindre struntar de fullständigt i.

Uppdaterat: 2009-06-26 00:31
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Shogun, jag har aldrig påstått att jag haft samma förbrukning på Land Cruisern som på Prius.Däremot kan det bli billigare bränslekostnad eftersom LCn går på diesel.Och jag talar fortfarande om landsväg och kanske terräng.Att försöka hitta på någon ny benämning på hybrider genom att kalla Prius "fullhybrid" får stå för dig.Antingen är det en parallellhybrid eller en seriell hybrid. Något mellanting tror jag inte existerar.Däremot kan jag hålla med om att Prius har ett mer utvecklat parallellsystem än Honda och de kommande modellerna från MB, BMW, PSA osv.som ju mest kommit för att tillfredställa miljömupparna.Vem sjutton bryr sig om ett hybridsystem på en Porsche, eller Ferarri?Har man råd att köpa dessa struntar man säkert i både bränsleförbrukning och miljö.

Uppdaterat: 2009-06-26 20:28
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

test

Uppdaterat: 2009-06-28 16:22