28 miljarder till bilindustrin!
Hur mycket stannar i Sverige?
Enligt en uppgift i Ny Teknik är nya Volvo S60 till 75% utlandsproducerad. Volvo tillverkar ju dessutom en stor del av sina bilar i Gent, hur mycket svenskt är det i dessa?
Volvo är ju också till stor del Fordbaserad, hur påverkar detta de här pengarna?
Samma förhållande gäller ju Saab, kommer en del av detta stödpaket att gå till Mexico där ju 9-4X ska tillverkas?
Och hur påverkas nya 9-5 som ju ska tillverkas i Russelsheim?
Har den några svensktillverkade delar?
Och hur mycket svenskt är det i 9-3?
Kan det bli så att vi i själva verket skickar ut dessa pengar som ett stödpaket till utländska tillverkare, trots regeringens försäkring om att det främst är till för att få fart på svenka intressen inom fordonsindustrin?
Kommentarer
Har du provat en ny 9-5 nyligen?
Men det är ju inte det som det handlar om, eller hur?
Det är ganska märkligt att om man försöker väcka en fråga om regeringspaketet så börjar man genast att hacka på Saab!
Det var ju inte det det handlade om!
Kom gärna med några konstruktiva åsikter i stället!
Ja, jag körde min gamla 9000-92 för ett år sedan och förvånades över hur fräsch den fortfarande var efter över 30000 mil.
Den gick fortfarande tyst och stadigt och inga nersuttna eller trasiga säten!
Men jag ställde några frågor i mitt första inlägg och det är dessa som jag tycker vi ska ta upp.
Avensis har ju verkligen ingenting i den här tråden att göra.
Som jag skrev tidigare och menade, dina reklaminlägg hör absolut inte hemma i den här tråden.
Du förlöjligar ju närmast Toyota med alla dina konstiga argument.
Även om stora delar av Volvos verksamhet förvisso finns utomlands så ska det inte förnekas att både Volvo pb och speciellt Volvo lv är stora arbetsgivare och skattebetalare i Sverige.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.