Vi Bilägares forum

Minska eran bränsleförbrukning!

Minska eran bränsleförbrukning!

Nu har jag hittat en bra produkt som minskar bränsleförbrukningen!
Jag har minskat bränsleförbrukningen med 20% på min Volvo V40.

Jag förstår inte riktigt hur det fungerar men det struntar jag i. Jag är väldigt nöjd.
Sparar nu 600 kr i månaden på bensin.

Hittade produkten på:
[url=http://www.npb-savings.com]www.npb-savings.com[/url]

/Danne

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer

Hmm - funkar detta verkligen? Låter alldeles för bra för att vara sant. Varför kör inte biltillverkarna med detta om det kan spara 20%. De jagar ju gram och ml. vad gäller utsläpp och förbrukning. Säker på att du inte jobbar för dem, Danne? :o)

Uppdaterat: 2008-03-05 19:47

Hehe det får du ta med dem.
Jag måste säga att jag var skeptisk mot det i början, men eftersom de hade 90 dagars öppet köp så chansade jag och jag blev väldigt glad när jag såg resultatet!

/Danne

Uppdaterat: 2008-03-05 22:55

Du får ursäkta, men jag tror att det är lika effektivt att springa runt en mossig sten vid fullmåne.
Men det går tydligen att tjäna på vad som helst, det har myllrat av den här sortens produkter ända sedan bilen kom till.
En av mina chefer blev pålurad metallkulor att stoppa i tanken. Han garanterades lägre bränsleförbrukning, motorn skulle bli praktiskt taget outslitlig, oljebyte blev i princip onödigt och allt för bara 700:- för dessa mirakelkulor.
Detta var på 1970-talet.
Jag undrar vart kulorna tog vägen?

Uppdaterat: 2008-03-11 15:13
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Hmm - håller med Saabnisse. Lite för bra för att vara sant. Undrar också om inte Danne jobbar för dem... Om det funkar är det bara att gratulera, men jag och mina vänner tror att det är bogus. Varför kostar det inte mer i så fall? Och fordonsindustrin lär ju i dessa tider använt sig av denna teknik om den funkat.

Grattis Danne, om det funkar, men jag behåller min plånbok och motor som de är.

Uppdaterat: 2008-03-11 17:40

De där metallkulorna på 70-talet hette Motaloy och en undersökning gjordes vid tekniska högskolan i Lund. Resultatet de kom fram till var att kulorna var världens dyraste lödtenn.

Hälsningar
Torsten Björklund
web.red
Vi Bilägare

Uppdaterat: 2008-03-12 11:25

Tackar, då var det som jag trodde.

Jag tror fortfarande mer på den mossiga stenen.
Men det måste nog vara fullmåne (om det nu inte bara vore för den här plötsliga hårbeväxningen på händer och fötter). Usch!

Uppdaterat: 2008-03-12 15:20
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Nej. Jag jobbar inte för dem.
Jag ska maila dom och kolla varför inte det finns i övriga fordonsindustrin.
Jag håller med om att det är konstigt. Men faktum kvarstår att det fungerade på min bil...

Uppdaterat: 2008-03-18 14:30

Jag har ett idiotäkert tips för att få ner bränsleförbrukingen! Skicka era bankomatkortnummer och era personliga koder i ett svar till denna insändare. Jag lovar att bara jag kommer ta ut portokostnader för att skicka en beskriving som avslöjar hur Du kan spara upp till 90 % av dina bensinkostnader!! Inte nog med det! Om jag kan ta ut 5 kr mer skickar jag min lilla broschyr som visar hur Du kan få din bil att köras på en blandning av T-Röd och diskmedel!

Skriv bara i er insändare att ingen annan får utnyttja kontonummer och koder! Jag lovar att jag bara kommer att ta portokostnader (och 5 kr extra för broschyren).

Jag litar på ER...

Uppdaterat: 2008-05-05 16:00

Haha ! Går man på det där är man lättlurad ! ;-) Skulle inte prova om jag så fick den skänks + pengar . Däremot läste jag någonstans att köper man någonting liknande så beror bränslebesparingen på att man har kört snålare än man brukar ! Ungefär som placeboeffekten med sockerpiller kontra medecin ! Tror man på någonting tillräckligt mycket så funkar det .

Uppdaterat: 2008-10-17 23:26

Hej, får ej den där sidan o fungera..
20% låter hur mkt som helst!
har du beräknat det med ngn statestik om före och efter, vad e det för ngt då?
Hittade ngt mer intressant, men här kan jag ju ändå förklara HUR det går till.
Hej miljöbovar ;)
jag skulle vilja att ngn testade Drion-Power som
är riktade mot personbil, lastbil och bussar, som påvisar att när den
cylindern joniserar bränslet, oavsett vilket bränsle, så besparar man
8-15% av man man normalt gör av med vid samma kör stil.
Jonisera
vatten vet vi alla fungerar, och en hel massa tyska referenser anser
att detta fungerar med bränsle också; man sätter dit den med tre
stripes om bränsleleningen i motorummet, och en lastbil, som åker
10.000mil/år som får en besparing på den fasta dieselutgiften på
596.000:-/år Sparar alltså ca 83.000 på ett år; som motsvarar 10%
minskad deiselförbrukning!
Tänk dig då siffrorna om cylindern skulle påverka upp till max? 15%...
Vilket innebär att han eg har tjänat in den här cylindern på bara 2-3månaders besparingar. JÖSSES.
Detta kommer bli stort!
Jag skulle vilja att ngn testade Drion-Power som är riktade mot personbil,
lastbil och bussar, som påvisar att när den cylindern joniserar bränslet,
oavsett vilket bränsle, så besparar man 8-15% av man man normalt gör av med vid
samma kör stil.
Jonisera vatten vet vi alla att det fungerar! En hel massa
tyska referenser påvisar att detta fungerar med bränsle också; man sätter dit en
cylnder som består av olika metaller (Aluminium, Järn och kristall) med tre
stripes runt om bränsleleningen i motorummet. En lastbil, som åker 10.000mil/år
som har en dieselutgift på 596.000:-/år Sparar alltså ca 83.000 på ett år; som
motsvarar 10% minskad deiselförbrukning!
Tänk dig då siffrorna om cylindern
skulle påverka upp till max? 15%...
Vilket innebär att han eg har tjänat in
den här cylindern på bara 2-3månaders besparingar. JÖSSES.
Detta kommer bli
stort!
[img]http://www.jacksonaction.com/drion/annons%20copy.png[/img]
20%
referens-rabatt har vi just nu, begränsat antal platser: Vi behöver en
Svenska referenser: buss firma som kör minst 15000 mil om året, en lastbil som kör tungt
och långt. En taxi människa som kör ca 20.000mil om året, en
privatperson som kör minst 3000mil om året. Godkänna att vi kan
referera er som referens efter ni uppvisat goda
resultat med statestik; färddator, med samt utan Drion-Power.
Köp villkor; acceptera dessa villkor; att påvisa statistik m. färddator och
dokumentation, som påvisar samma körstil; Mätning av förbrukingen med
och utan Drion-Power under 2 veckor för att giltligt påvisa ev.
missnöje för att nyttja vår generösa "pengar tillbaka -garanti". LÄS MER PÅ: www.drionpower.se eller www.sparsoppa.nu Välkomna!
[Edited on 2009-08-17]

Uppdaterat: 2009-08-17 14:30

Eftersom du lägger upp ditt skräp på olika sajter kan väl jag ge mitt svar hä också.Jag personligen behöver inga sådana här prylar.
Jag har en mossig sten som jag kör trevarv runt motsols vid fullmåne och det har sänkt min bränsleförbrukning mrd massor av procent och den procenten kör jag min gräsklippare på [b]:-D[/b]

Uppdaterat: 2009-08-17 18:00
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Ursäkta, men vilket j-a nonsens!

Hur i herrans namn skulle dessa material i denna cylinder kunna jonisera bränslet? Och om det nu gick, varför skulle det ha någon som helst effekt på bränsleförbrukningen?
Vad är det "vi alla" vet om joniserat vatten? I vilket sammanhang? Hur går det till och vad är effekten?

Vanligt vattenledningsvatten innehåller en hel del joner - och dessa vill man bli av med när man t ex ska fylla på bilbatteriet (blyackumulator).

Sluta skriv en massa ovederhäftig skit!
Är det för övrigt verkligen tillåtet att göra kommersiell reklam i detta forum?

Uppdaterat: 2009-11-16 15:10
Roy J

Ursäkta, men vilket j-a nonsens! Hur i herrans namn skulle dessa material i denna cylinder kunna jonisera bränslet? Och om det nu gick, varför skulle det ha någon som helst effekt på bränsleförbrukningen? Vad är det "vi alla" vet om joniserat vatten? I vilket sammanhang? Hur går det till och vad är effekten? Vanligt vattenledningsvatten innehåller en hel del joner - och dessa vill man bli av med när man t ex ska fylla på bilbatteriet (blyackumulator). Sluta skriv en massa ovederhäftig skit! Är det för övrigt verkligen tillåtet att göra kommersiell reklam i detta forum?

Ursäkta att inlägget återkommer än en gång.
De tveksamma funktionerna och trögheten i detta forum gör att vad som helst kan hända. Och man kan inte ens radera sina egna inlägg.

[Edited on 2009-11-16]

Uppdaterat: 2009-11-16 15:11
Roy J

Dieselpriset för bussar och lastbilar ligger väl någonstans mellan 8 - 9 kr .... Kommersiell trafik räknar inte moms.
Nåväl, jag tar nog en tur runt mossiga stenen istället .. :) Hur många varv ska man ta??
Mycket märkligt ... länken [url=http://www.npb-savings.com/" style="color: rgb(0, 153, 204); text-decoration: none; ]www.npb-savings.com[/url] fungerar inte ....
[Edited on 2009-11-16]

Uppdaterat: 2009-11-16 17:45

DrionPower.se_1, får du provision - för inte kan du väl vara så intelligensbefriad att du går på vad som helst bara någon formulerar en "teknisk" förklaring?
Visst kan man jonisera ett och annat. För ett antal år sen fanns det något att koppla till cigarettändaruttaget som jag antar var en gnisturladdare som joniserade luften, allså omvandlade syret till ozon, och det skulle vara uppiggande för bilföraren. Jojo...
Är det någon som minns de där gummibanden som skulle fästas på bilen så att de släpade i marken och därmed leda bort statisk elektricitet? De påminde lite om gummistropparna man spänner fast presseningar med. Naturligtvis funkade de inte. De hade högre motstånd än luft - i synnerhet om det var lite disigt eller regnigt. Inte ens en (betydligt billigare) kopparfläta som ju har riktigt bra ledningsförmåga hade någon effekt när man kontrollerade det hela. Det hela dog ut efter en tid - tack och lov.

Som 1200S Bandit skriver, så är det jämförbart med placebo.
Det är lite som med verkningslösa bantningsmedel. Om någon köper medlet, så är vederbörande motiverad och gör sannolikt en hel del annat som är den egentliga orsaken till den eventuella vikminskningen. För övrigt ges ju en del såna tips på undermedlens förpackningar. "Det är bra om du även..."
Jag tror faktiskt inte att någon lägger ut pengar på någon mirakelgrej bara för att förutsättningslöst se om det funkar. Rimligen har man åtminstone en förhoppning - annars skulle man väl inte kasta ut pengar på skiten. Lite som när en del blir spådda. Man anpassar sig så att det ska stämma.

Du, DanneBorås, om någon hade dig ovetande monterat den där prylen på din bil och du, alltså ovetande, förvånat hade konstaterat hela 20 % lägre förbrukning - då hade det varit trovärdigt - under förutsättning att bilen användes på ett kontinuerligt återkommande sätt och inget annat mixtrats med, förstås.
I ditt fall handlar det sannolikt mest om hur du behandlat gaspedalen och växelspaken (kanske varit mindre stressad) - och kanske har du kört andra sträckor.

Uppdaterat: 2011-05-08 16:21
Roy J

Det enda kända fungerande sättet att spara bensin är att behandla gaspedalen mycket varsamt och ligga på så låga varvtal som möjligt. Att inte köra i onödan.
Kanske köpa ett ekonomi trimchips. Vet inte om dessa trimchips gör så mycket nytta i bensinsparande syfte. Enligt försäljarnas fakta kan man få bilen att dricka mindre bensin men det är ju försäljarna av chipet som säger detta och kan visa fina siffror på pappret om detta.

Uppdaterat: 2011-05-11 17:20