Vi Bilägares forum

Hämtat min nya Peugeot 508 Del 2

Hämtat min nya Peugeot 508 Del 2

Fortsätter här med länken... är ju något fel när man inte kan se någon annan sida är första :(

Uppdaterat: 2011-05-17 07:44
Pär

Kommentarer

Nu funkar forumet igen! :)

Uppdaterat: 2011-05-17 16:30

Kanon då skriver jag där istället :)

Uppdaterat: 2011-05-17 16:40
Pär

Var och kollade på en ny 508 kombi idag. Många tyska märken som lär tappa kunder. RIKTIGT fin bil!

Uppdaterat: 2011-07-08 00:01

Ja den är riktigt fin... denna är min första Peugeot och är verkligen nöjd med bilen, så flera nya Peugeot köpare lär det bli nu när 508 finns i hallarna.

Uppdaterat: 2011-07-08 11:15
Pär

Vi kom precis hem från en veckas semester på Öland och jag får nog säga att Peugeot kommit igång ordentligt med försäljningen av 508, jag såg flera på Öland och några på vägen till & från. Jag har själv inte kollat så nära på den men min egen 308 ska in på service i Augusti så då blir det till att provköra :)

Uppdaterat: 2011-07-11 10:31

Ja man börjar se den mer och mer nu... Den är en mkt trevlig bil och speciellt som långfärdsbil, går hur tyst som helst. När du provkör den så kommer du bli kär :)

Uppdaterat: 2011-07-11 11:48
Pär

Läste just testet mellan skoda superb och 508an, jag tycker faktiskt att skodan vinner orättvist ja menar vem vill åka runt i en bil med obekväma framstolar? Det känns lite som a och o att bilen är bekväm att sitta i hur praktisk den än må vara.. Jag hade en bmw 3 serie (e90) med standardstolar för ett par år sedan och det måste varit dom mest obekväma stolar jag varit med om, behöver jag tillägga att den bilen blev inte långvarig.

Uppdaterat: 2011-07-14 21:23

Håller med dig zipfer... känns som att testet var lite orättvist, för det första så vinner sällan en Peugeot en test i Sverige som tex nästan alltid en bil från VAG konsernern gör, tex är en Passat med i en test så vinner alltid den.
När jag köpte min 508 så testade jag även en Superb och den var ganska så tråkig och känndes inte så 2011 som jag tyckte 508:an var... känns mera rätt i tiden... Visst smaken är ju som baken så alla tycker nog inte så.

Men om jag åter går tillbaka till testet jag läste i Vi bilägar så hackade dom åter på MCP lådan och jämförde dom lådan med en DSG... i mina ögon så är det okunnade att jämföra dom två lådorna för en DSG är ju gjord för racing som ska växla fort medans en MCP är gjord för att spara på droppar bränsle. Jag tror att dom hade bestämt sig redan från början att Skodan skulle vinna.

Uppdaterat: 2011-07-14 22:11
Pär

Jo men precis det är väl lite av standard nuförtiden att hylla allt som kommer från VAG koncernen, jag har förvisso inte testat superben men däremot en octavia och jag säger bara nej tack. Men det tråkigaste med VAG speciellt VW är att alla deras inredningar samt instrumentbräda knappar och dyl ser likadant ut. Dom sparar säkert mycket pengar på det men ack så tråkigt, ta bara nya passat det är inte mkt som skiljer mot föregångaren.

Uppdaterat: 2011-07-14 22:33

Kan inte annat än bara hålla med dig....
Alla bilar från VAG ser väldigt lika ut bakom ratten, och det är ju hur tråkigt som helst.
Har varit Skoda ägare av en Octavia 06:a och en Fabia 08:a och kände att det var dags att byta märke och ångrar mig inte en sekund.

Uppdaterat: 2011-07-14 22:48
Pär

Nu har jag äntligen fått min 508a och har hitills hunnit tillbringa hela 2 dagar med den. Så ca 40 mil senare måste jag berömma komforten och speciellt framstolarna (har ej åkt bak ännu), för om det är nånting jag nästan alltid har problem med så är det okomforten i förarstolen som brukar visa sig i form av ryggvärk efter ett antal mil bakom ratten. Men tvärtemot många andra så har jag inga problem med mcp lådan, har miljövarianten. Tog ungefär två timmar att köra utan gung, jag kanske har ett välkalibrerat exemplar? Men visst jag kan inte påstå att jag tryckt gasen i botten från rödljusen heller men å andra sidan så är det inte heller någon racer. :)

Uppdaterat: 2011-08-02 20:02

Vad roligt att höra att du är nöjd med bilen, själv så har jag nu kört lite över 500 mil och blir bara mer och mer nöjd med bilen... håller verkligen med att stolarna och komforten är av högsta klass, körde för några veckor sen till Trollhättan från Stockholm och var inte det minsta trött.
MCP lådan tycker jag oxå är bra, numera så kan man lådan och då tycker jag den är hur bra som helst och så sparar den dyrbara droppar :) Ska blir spännande och se hur lådan funkar att dra husvagn men det funkar säkert bra om man växlar själv.

Uppdaterat: 2011-08-02 21:38
Pär
zipfer skrev:

Men tvärtemot många andra så har jag inga problem med mcp lådan, har miljövarianten. Tog ungefär två timmar att köra utan gung, jag kanske har ett välkalibrerat exemplar? Men visst jag kan inte påstå att jag tryckt gasen i botten från rödljusen heller men å andra sidan så är det inte heller någon racer. :)

Hämtade min i morse och får hålla med. Den går bättre än testbilen jag provkörde och jag har varit orolig med tanke på alla kommentarer mm just kring MCP-lådan. Men herregud den var ju smooth... Och jag har lämnat rödljusena snabbare än de andra! :-)

Uppdaterat: 2011-08-09 13:04

Som jag fick det förklarat så apterar sig växellådan efter din körning så jag kan förstå att testbilarna rycker och gungar när säkert väldigt många ger allt i testbilen. Till råga på det många olika körstilar..

Uppdaterat: 2011-08-09 19:28

Ja lådan tycker jag känns hur bra som helst, märker att lådan vet hur jag kör så den har blivit mkt bättre mot dom första milen jag hade bilen :) Är verkligen supernöjd med bilen... Nu ska jag snart sätta in en Webastovärmare för att ha varm bil under vintern!

Uppdaterat: 2011-08-09 20:29
Pär