Förbrukning Avensis - några erfarenheter?

2 inlägg 0 nya
Gäst (ej verifierad)
Förbrukning Avensis - några erfarenheter?

Jag står inför det svåra beslutet att köpa bil. Det lutar åt en Avensis 2004-2008 men jag vet inte vilken motor jag ska ha.

Vi kör dryga 3500 mil per år.

Någon som har lust att dela med sig av verklig förbrunkning på sin Avensis och gärna kommentar om det är mycket stad/landsväg/motorväg. Kanske en liten notis om man kör som en vettvilling eller tar det lungt.

Tack!!

Jag har haft en Avensis kombi 2003 av den generation du skriver/fr�gar om. Vi hade en 1,8 med minsta motorn d�. Men n�r du k�r s�pass mycket som 3500mil om �ret ska du ha en diesel. Vi ha nu en Auris med st�rsta dieseln som g�r mycket fint, dock tycker jag den kunde vara sn�lare den ligger runt 0,70 men s� �r den ocks� stark och uppmuntrar till att "gasa p�". Men jag har lyckats att �vertyga en arbetskamrat att k�pa en Toyota Avensis. En med den minsta dieseln p� ca 125 hk en av 2008�rs modell och han �r helt lyrisk �ver bilen. Den g�r n�got fruktansv�rt sn�lt enligt honom. Ska fr�ga mer exakt hur mycket den drar, kommer inte ih�g just nu vad det var han sa. Men sn�lt g�r de och han k�r lungt. Det var hans fru som skulle ha bil och hon fastnade f�r Avensis. Nu mer �r det han som k�r Avensisen d� han gillar bilen s� skarpt. Tidigare k�rde han Volvo gick sedan �ver till Subaru Forester som han k�r �ven idag och �r n�jd med. Men den �r inte lika sn�l som Avensisen. Jag tror du blir n�jd med vilken Avensis du �n k�per. Lycka till!

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.