Vi Bilägares forum

Efterlysning - Typisk 70-tals bil för TV inspelning SVT

Efterlysning - Typisk 70-tals bil för TV inspelning SVT

Hejsan!

Jag heter Jesper Karlsson och jobbar på ett TV-produktionsbolag i Stockholm som heter Thelma & Louise. Vi håller för tillfället på att spela in ett Historia/Mat-program som kommer att sändas i SVT i höst. Programidén är, kort sammanfattat, att i varje avsnitt låta våra programledare röra sig i en särskild tidsepok, äta epokens mat, pröva epokens fritidssysselsättningar osv. Programmet är på vissa sätt att likna med Landet Brunsås, som har gått på SVT, fast med ett historiskt perspektiv. Vi har samma programledare som Landet Brunsås (Erik Haag och Lotta Lundgren), men programmet kommer även ibland att gästas av bl.a. Björn Gustavsson och Fredrik Lindström.

Till saken; Vi håller för tillfället på att förbereda inspelningen av vårt 70-tals program. En utav idéerna inför detta avsnitt är att i någon scen låta någon av våra programledare köra en bil av typiskt 70-tals utseende. Eftersom bilar och dess utseende är en så pass stor del utav en särskild tidsanda, så skulle vi tycka att det var kul. Alltså, så letar vi för tillfället efter en typisk 70-tals bil, som skulle kunna lånas ut till oss, under 2-3 timmar någon dag under vecka 24 (11-15 juni) i Stockholm.

Vi har inte några direkta krav, delvis eftersom vi i nuläget är osäkra på hur mycket pengar vi kan erbjuda (vi täcker absolut bensin osv). Helst skulle vi vilja ha en Saab av tidstypisk modell (gärna rundad). En bubbla, Volvo Duett och Volvo Amazon skulle definitivt fungera också. Vi har en tanke att kanske låta våra programledare röka i bilen (eftersom ALLA gjorde det på 70-talet) och jag tänkte att det kunde vara värt att nämna, då sådant (förståeligt) är känsligt ibland.

Att posta här är ju självklart en vild chansning, men jag tänkte att det skulle vara värt ett försök. Om du har en sådan bil och tycker det låter som en rolig idé, eller känner någon annan som skulle kunna vara intresserad, hör JÄTTEGÄRNA av er!

Ha en fortsatt trevlig dag!

/Jesper

jesper.karlsson@thelmalouise.se
0703-579587

Uppdaterat: 2012-05-30 09:55

Kommentarer