Vi Bilägares forum

Min bmw530 har börjat strejka att röra på sig med jämna meanrum

Min bmw530 har börjat strejka att röra på sig med jämna meanrum

Det börjar med att när jag ska bromsa känns som att det ligger en kloss mellan bromspedalen och golvet och bromsen tar inte som vanligt. Efter några kilometer om jag tex står stilla vid trafikljusen och ska åka iväg igen händer det inget. Bilen står stilla. Känns som att något sitter fast. Om jag stänger av motorn och låter den stå avstängd 15-20 minuter och sedan startar bilen bilen så fungererar den utan problem. Har haft bilen på verkstad och de har kört datorn och plockat isär bromsarna men hittar inget fel. Detta probem fanns inte innan vi bytte till vinterhjul. Är det någon som har hört talas om liknande?

Uppdaterat: 2013-01-11 14:06

Kommentarer

Det kan vara vatten i brosmservot.
Nu vet jag inte villken modell du har, men på E39 serien är det kännt fel, servot sitter i ett dike mellan motorrum och kupen, där sittar oxå torkarna mm, det är oxå avrinning för smält/regnvatten, och det händer att avrinningarna ut från diket sätter igen, då fylls diket med vatten, och kan läcka in i servot, störst problem brukar det bli vid kyla. Är det riktig mycket vatten i diket kan även motorn börja gå illa och ryka, den suger då in vatten genom servot via vacumledningen.
För att hitta ner i diket får man skruva bort lådorna som kupefilterna sitter i, det är enkelt.

Uppdaterat: 2013-01-08 21:25

bmw530, det här inlägget har väl ändå hamnat i fel tråd.

Uppdaterat: 2013-01-09 19:42
Roy J

Vet inte om Roy menar att hans eget inlägg hamnat i fel tråd eller om han menar att "bmw530" postat sin tråd i fel forum.....

Uppdaterat: 2013-01-09 21:06

Flyttade tråden från "Webbplatsen Vi Bilägare" till "Allmänt om bilar och trafik".

/Alexander Öbom, Vi Bilägare

Uppdaterat: 2013-01-11 14:10