Vi Bilägares forum

Bilradio Blaupunkt 1960-tal

Bilradio Blaupunkt 1960-tal

Min halvtransistoriserade bilradio Blaupunkt av 1960 års modell har tystnat från att under en tid ha full volym till att sakta själv minska volymen till total tystnad. Vem har erfarenhet av detta eller kan tipsa om någon som kan laga den?
Jan Alamo, tel 070 7579152

Uppdaterat: 2013-01-05 19:05

Kommentarer

Jag har tyvärr glömt namnet, men det finns en kille som bygger in mordernt innehåll i gamla apparater.

Uppdaterat: 2013-01-06 11:58

Hittade denna efter lite googlande:
"Radiomannen Lennart Borg
En kille som brinner för sin hobby. Har allt, allt, allt när det gäller äldre radio, skivspelare, bilradio, skivspottare och vinyl. CD och digitalt är bojkottat av Lennart. Alla grejer han säljer är iordninggjorda med garanti. Han tar även emot nämnda prylar för reparation. Bygger även om gamla bilradioapparater om du vill ha FM, MP3 utgång, skivspelaruttag etc.
Han finns ibland ute på mässor och träffar, men du kan ringa honom om du behöver hjälp, har ett helt litet museum av prylar i sitt hem, som han gärna visar.
En superhärlig kille som verkligen engagerar sej, jag har både köpt och reparerat hos honom med stor nöjsamhet.

Lennart Borg "nostalgimannen" i Varberg.

Telefon: 0340 17333
0708 245133

musiknostalgi@hotmail.com "

Det kanske kan vara något för dig?

Uppdaterat: 2013-01-07 12:49
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Jag har fått en gammal Braun-förstärkare fixad av Helmer på http://www.hmaudio.se/

Det tog lite tid, men blev bra;-)

Uppdaterat: 2013-01-07 17:10
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Audi, kul hemsida :-)

Uppdaterat: 2013-01-08 08:32
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

saabnisse, ett besök är intressant, jag lovar;-)

Uppdaterat: 2013-01-08 20:41
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.