Nu!! dessa krav borde funnits lika länge som på vanliga bilar, det är halt även i 30km/tim och många A-traktorer körs ju olagligt lika fort som bilar. Jag förstår inte varför det är och har varit så låga krav på A-traktorer och dess förare.
Hade för mig att det var så, Villevalle. Har likaså för mig att orsaken är en möjlig svårighet att få tag i vinterhjul i alla dimensioner som kan förekomma. Men för de dimensioner där det finns vinterhjul tillgängliga borde man ha det kravet.
Hade för mig att det var så, Villevalle. Har likaså för mig att orsaken är en möjlig svårighet att få tag i vinterhjul i alla dimensioner som kan förekomma. Men för de dimensioner där det finns vinterhjul tillgängliga borde man ha det kravet.
Skrämmande att de tillåter dessa fordon. Så törs de inte heller nämna dem vid deras rätta namn. :)
Kommentarer
Nu!! dessa krav borde funnits lika länge som på vanliga bilar, det är halt även i 30km/tim och många A-traktorer körs ju olagligt lika fort som bilar. Jag förstår inte varför det är och har varit så låga krav på A-traktorer och dess förare.
Hur är det med moppe-bilarna ? EU-varianterna får ju köra i 45 km/t så samma regler borde gälla även dessa men misstänker att så inte är fallet.
Mopedbil finns inte på Transportstyrelsen sida. Där talas det om moped klass I med fyra hjul.
Moped har inte krav på vinterdäck...
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/fordon/fordonsregler/Moped/Moped-klass-I/
Hade för mig att det var så, Villevalle. Har likaså för mig att orsaken är en möjlig svårighet att få tag i vinterhjul i alla dimensioner som kan förekomma. Men för de dimensioner där det finns vinterhjul tillgängliga borde man ha det kravet.
Skrämmande att de tillåter dessa fordon. Så törs de inte heller nämna dem vid deras rätta namn. :)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.