Lönsamhet är ju lite flytande, man går väl back på varenda Polestarbil, så Volvobilarna får skjuta till mellanskillnaden.
Tycker nog inte EX30 borde kosta mer än 350.000kr som insteg, annars förefaller konkurrenterna vara en bättre deal. Det är ju ändå inte en stor bil vi pratar om, mellanlandet mellan Polo och Golf.
Samma som Stellantis som hoppas på att lösa det med en billigare bil istället för att sänka priser på de som redan finns.
Blir intressant att se vad kunderna säger om det.
Från-priser säger inget vid jämförelser mellan olika bilar om man inte samtidigt jämför faktisk utrustning, räckvidd m m. Men EX30 kan ju i alla fall ha en släpvagn kopplad efter sig vilket inte Id.3 kan, tyvärr.
Från-priser säger inget vid jämförelser mellan olika bilar om man inte samtidigt jämför faktisk utrustning, räckvidd m m. Men EX30 kan ju i alla fall ha en släpvagn kopplad efter sig vilket inte Id.3 kan, tyvärr.
Då får du väl jämföra en EX30 core med en ID3 Pro Performance och återkomma med eventuella skillnader.
Eller varför inte en EX30 plus för 464kkr. Då får du även hela paketet med förarstöd med i priset.
Guran - min anmärkning var en allmän reflektion i detta att används från-priser som nån form av prisreferens mellan olika bilar. Du behöver inte oroa dig för vad jag själv jämför och värderar - det har jag nog bäst koll på själv.
Guran - min anmärkning var en allmän reflektion i detta att används från-priser som nån form av prisreferens mellan olika bilar. Du behöver inte oroa dig för vad jag själv jämför och värderar - det har jag nog bäst koll på själv.
Så klart är det det, men varför inte i stället göra en jämförelse mellan EX30 och ID3
Skulle vara mer intressant än den där allmänt kända slutsatsen om ”frånpris”
Vi kan ju be någon jämföra med priset i Kina också 🤣😂
Kommentarer
Det kan ifrågasättas om EX30 verkligen är premium, med sin enkla interiör.
Volvo säger att de är i premiumsegmentet, och då är det väl så? :)
Lönsamhet är ju lite flytande, man går väl back på varenda Polestarbil, så Volvobilarna får skjuta till mellanskillnaden.
Tycker nog inte EX30 borde kosta mer än 350.000kr som insteg, annars förefaller konkurrenterna vara en bättre deal. Det är ju ändå inte en stor bil vi pratar om, mellanlandet mellan Polo och Golf.
Tja, storleksmässigt som t ex en Skoda Kamiq av specarna att döma.
Samma som Stellantis som hoppas på att lösa det med en billigare bil istället för att sänka priser på de som redan finns.
Blir intressant att se vad kunderna säger om det.
Isoderlund EX30 är lika stor som en VW ID3.
EX30 frånpris 430kkr.
ID3 frånpris 480kkr.
Från-priser säger inget vid jämförelser mellan olika bilar om man inte samtidigt jämför faktisk utrustning, räckvidd m m. Men EX30 kan ju i alla fall ha en släpvagn kopplad efter sig vilket inte Id.3 kan, tyvärr.
Då får du väl jämföra en EX30 core med en ID3 Pro Performance och återkomma med eventuella skillnader.
Eller varför inte en EX30 plus för 464kkr. Då får du även hela paketet med förarstöd med i priset.
Volvo EX30 baksätet där tyckte dom person 175 cm långt har provsuttit var trångt så det är ju ännu sämre i EX30 - som förare är det ett icke-problem.
Guran - min anmärkning var en allmän reflektion i detta att används från-priser som nån form av prisreferens mellan olika bilar. Du behöver inte oroa dig för vad jag själv jämför och värderar - det har jag nog bäst koll på själv.
Så klart är det det, men varför inte i stället göra en jämförelse mellan EX30 och ID3
Skulle vara mer intressant än den där allmänt kända slutsatsen om ”frånpris”
Vi kan ju be någon jämföra med priset i Kina också 🤣😂
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.