100-300 miljoner per mil!
Tekniken har ju funnits i hundra år och använts till trådbussar.
En vidareutveckling hade inte behövt bli så dyr, men jag tror främst på att det är få åkare som vill betala för de bilar som krävs för den här korta sträckan.
Som N-iklas skriver ” om 100 år kanske”, men jag tror det kommer att bli av något tidigare, men det kommer främst att bero på hur utvecklingen av batteritradare kommer att utvecklas och hur snabbt de kommer att avlösa de nuvarande dieseltradarna.
Uppdaterat: 2023-08-30 22:13
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Satsa på lastbilar med batteribytesteknik istället. Lastbilen är högst lämplig för tekniken och istället bygger en dyr väg för med ett relativt sett lågt utnyttjande skulle samhället kunna stå för batteribytesstationerna hos i detta fallet Ahlsell till en bråkdel av kostnaden.
Kommentarer
Självklart en helt orealistisk teknik, om 100 år kanske det blir möjligt.
Äntligen 👍
Bara en dåre skulle satsa på något så idiotiskt så inte en dag för tidigt.
100-300 miljoner per mil!
Tekniken har ju funnits i hundra år och använts till trådbussar.
En vidareutveckling hade inte behövt bli så dyr, men jag tror främst på att det är få åkare som vill betala för de bilar som krävs för den här korta sträckan.
Som N-iklas skriver ” om 100 år kanske”, men jag tror det kommer att bli av något tidigare, men det kommer främst att bero på hur utvecklingen av batteritradare kommer att utvecklas och hur snabbt de kommer att avlösa de nuvarande dieseltradarna.
Satsa på lastbilar med batteribytesteknik istället. Lastbilen är högst lämplig för tekniken och istället bygger en dyr väg för med ett relativt sett lågt utnyttjande skulle samhället kunna stå för batteribytesstationerna hos i detta fallet Ahlsell till en bråkdel av kostnaden.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.