Det kanske blir så att den tunga trafiken sprids ut i stället.
Som det är nu blir det helt chokat när trafiken från en färja kommit in.
Lastbilarna kommer nu i klumpar.
Men visst, ytterligare en fil i varje riktning mellan Malmö södra och Helsingborg norra hade ju inte skadat.
Tidölaget påstod sig värna bilisterna. Istället stoppar de järnvägsutbyggnaderna som skulle ta hand om den trafik som passar bäst på järnväg, och hade avlastat vägarna så att den trafik som passar bäst där hade fått mindre trängsel.
Ett förslag kan ju vara att ”avgiftsbelägga” olika timmar på dygnet!
Natten, 22-05 kanske kan vara avgiftsfri för godstransporter. Dagtransporter däremot kan avgiftsbeläggas, ungefär som flyget fungerat i decennier, viktiga transporter får kosta. Medan mindre viktiga blir billigare…
Tidölaget påstod sig värna bilisterna. Istället stoppar de järnvägsutbyggnaderna som skulle ta hand om den trafik som passar bäst på järnväg, och hade avlastat vägarna så att den trafik som passar bäst där hade fått mindre trängsel.
Jag kanske har fel, men skulle inte järnvägsutbyggnaden ta hand om snabbtåg och inte godstrafik? Går det t ex godståg på samma bana som TGV?
Jag kanske har fel, men skulle inte järnvägsutbyggnaden ta hand om snabbtåg och inte godstrafik? Går det t ex godståg på samma bana som TGV?
Tanken från början med snabbtågen var att frigöra plats på nuvarande stambana för fler godståg och lokaltåg med lägre hastighet.
Nu måste alla samsas på samma bana, oavsett om de går i 120 eller 200 km/h.
Hade blivit bra. Nu blir det fortsatt trångt.
Kommentarer
Det kanske blir så att den tunga trafiken sprids ut i stället.
Som det är nu blir det helt chokat när trafiken från en färja kommit in.
Lastbilarna kommer nu i klumpar.
Men visst, ytterligare en fil i varje riktning mellan Malmö södra och Helsingborg norra hade ju inte skadat.
Tidölaget påstod sig värna bilisterna. Istället stoppar de järnvägsutbyggnaderna som skulle ta hand om den trafik som passar bäst på järnväg, och hade avlastat vägarna så att den trafik som passar bäst där hade fått mindre trängsel.
Ett förslag kan ju vara att ”avgiftsbelägga” olika timmar på dygnet!
Natten, 22-05 kanske kan vara avgiftsfri för godstransporter. Dagtransporter däremot kan avgiftsbeläggas, ungefär som flyget fungerat i decennier, viktiga transporter får kosta. Medan mindre viktiga blir billigare…
Jag kanske har fel, men skulle inte järnvägsutbyggnaden ta hand om snabbtåg och inte godstrafik? Går det t ex godståg på samma bana som TGV?
Tanken från början med snabbtågen var att frigöra plats på nuvarande stambana för fler godståg och lokaltåg med lägre hastighet.
Nu måste alla samsas på samma bana, oavsett om de går i 120 eller 200 km/h.
Hade blivit bra. Nu blir det fortsatt trångt.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.