Nu erbjuder Nio sina bilmodeller genom traditionellt köp, som alternativ till sin prenumerationstjänst och leasingplan. Så här mycket kostar Sverigeaktuella Nio ET5.
Nu erbjuder Nio sina bilmodeller genom traditionellt köp, som alternativ till sin prenumerationstjänst och leasingplan. Så här mycket kostar Sverigeaktuella Nio ET5.
Kommentarer
jaha så bra, skulle jag köpa en Nio kan jag alltså åka till Halmstad och byta batteri två gånger i månaden om jag hyr batteri för 1800;-/månad!
Men man får fundera på om det är någon bra affär när man bor femtio mil därifrån.
Jag väljer nog något annat!
Nja saabnisse - du kan givetvis ladda ditt hyrda batteri hemma också. Det är väl ungefär som Renault hade tidigare med den skillnaden att Nio också erbjuder batteribyte för de som detta passar. Men det blir ett dyrt bilägande för de som årligen kör som "Medel-Svensson". Men det är ju en helt annan fråga.
Pi- men om jag laddar hemma får jag ju betala för krämen själv och har ingen nytta av batteribyte.
Det här är ju trams, så länge det inte finns batteribytesstationer tillräckligt finns ingen anledning att köpa den här kinesen.
Du behöver inte hyra batteriet.
ET5 med 75kWh har ett köppris på 692000:- inkl batteri.
Är det inte bara 2 olika finansieringsformer för batteriet - köpa det som för de flesta bilar eller istället hyra det som Renault hade tidigare ?
Jag var och tittade på batteribytesstationen i helgen och det ser bra ut.
Nio ET7 är en fantastiskt fin bil som dock laddar lite långsamt. Betydligt billigare än sin konkurrent Tesla Model S.
Nio håller högre klass än de flesta.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.