Varför kallar man det fortfarande återkallning när man skickar ut en mjukvaruuppdatering?
Har hört det många många gånger för Tesla, men i 95% av fallen så kallas inte bilarna in någonstans utan stannar kvar hos användarna som får en mjukvaruuppdatering. Kanske man borde sluta att använda det ordet när det faktiskt inte handlar om en återkallning. En återkallning för mig är när bilarna måste in på verkstad för att åtgärda något.
Kommentarer
Mer och mer talar för att det behövs en gammal, hederlig "Nödstopp"-knapp i moderna bilar.
Det är väl tur så länge en mekanisk koppling mellan ratt och hjul finns kvar.
Vad händer vid mjukvarufel vid ”steer by wire”?
Tesla aktien rasar…
Varför kallar man det fortfarande återkallning när man skickar ut en mjukvaruuppdatering?
Har hört det många många gånger för Tesla, men i 95% av fallen så kallas inte bilarna in någonstans utan stannar kvar hos användarna som får en mjukvaruuppdatering. Kanske man borde sluta att använda det ordet när det faktiskt inte handlar om en återkallning. En återkallning för mig är när bilarna måste in på verkstad för att åtgärda något.
Tja, en "åtgärd" kanske skulle passa bättre i dessa fall än en "återkallning".
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.