Att skala ned eller fasa ut de statliga subventionerna för elbilar tror Stellantis Europachef är fel väg att gå.
Stellantis varnar för att ta bort subventioner för elbilar
Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2022-10-24 11:50
Kommentarer
OK, då är det säkert rätt väg att gå om han säger så...:) Vilket jag i o f s propagerat för många gånger.
Var inte Stellantis lite mot för mycket elbilar för ett tag sedan? Nu är det övertygade att det är det som gäller framöver...
Det är för att de gör ett påslag med motsvarande premien.
Ingen premie = mindre till bilhandlaren.
Även bilhandlaren försöker få sitt företag att gå ihop!
Det var lättare förr i tiden, även om det medförde en del fysiskt arbete, då en klapprande växellåda kunde fixas med tjock olja och sågspån och samma olja hindrade motorn att förbränna den i takt med bensinen. Glappa spindelleder fixades lätt genom att bli nysmorda innan den presumtive köparen hunnit prova bilen.
En rostskadad ram fixades lätt med lite lumptrasor, linolja+kitt och tjära, värre var det med hål i karossen, där fick myggnät , papper+tapetklister (papier machè) och på senare tid plastspackel`användas.
Svårast var att få till en färg liknande den bilen hade från början, i värsta fall kunde den få ett lutbad och en helsprutning av någon billig färg och då såldes bilen givetvis som nylackad och någon gång blev det riktigt bra!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.