Bara att instämma till 100 %, den 911 kändes om en vanlig VW Golf, lyx, exklusivitet, absolut noll...
Det är väl inte fören framåt 2010 som 911 börjar leva upp till myten.
Jag hade en 911 2005 Carrera S , ett halvår innan jag köpte min nuvarande Alfa Stelvio Quadrifoglio - sedan tidigare 9000 Turbo.
Det fanns mycket positivt - i linje med varumärket - men totalt sett var det en besvikelse.
Motorväg - 120 km/h -var en "plåga" pga hög ljudnivå.. I övrigt OK.
Sterner -" flaxa iväg" - anpassa körningen till bilen . Min bil hade inga "konstigheter", bara några egenheter.
Porsche-fanatikerna gillade inte att 911:an blev mera lättkörd. Det skulle vara snudd på livsfarligt att köra Porsche i högfart, kunde man bemästra bilen då så var man en riktig karl och sjutusan till bilist.
Äsch, de är lite lätta i front och styrning. Det är en egenskap entusiasterna älskar. En sportbil med historia och egenheter.
Numera är 911 en stor tung lyxbil.
Kommentarer
Bara att instämma till 100 %, den 911 kändes om en vanlig VW Golf, lyx, exklusivitet, absolut noll...
Det är väl inte fören framåt 2010 som 911 börjar leva upp till myten.
Jag hade en 911 2005 Carrera S , ett halvår innan jag köpte min nuvarande Alfa Stelvio Quadrifoglio - sedan tidigare 9000 Turbo.
Det fanns mycket positivt - i linje med varumärket - men totalt sett var det en besvikelse.
Motorväg - 120 km/h -var en "plåga" pga hög ljudnivå.. I övrigt OK.
Sterner -" flaxa iväg" - anpassa körningen till bilen . Min bil hade inga "konstigheter", bara några egenheter.
Porsche-fanatikerna gillade inte att 911:an blev mera lättkörd. Det skulle vara snudd på livsfarligt att köra Porsche i högfart, kunde man bemästra bilen då så var man en riktig karl och sjutusan till bilist.
Äsch, de är lite lätta i front och styrning. Det är en egenskap entusiasterna älskar. En sportbil med historia och egenheter.
Numera är 911 en stor tung lyxbil.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.