Om folk bara kunde vara lite mer uppmärksamma så skulle dessa olyckor inte hända. Verkar som en del kör över sådana korsningar utan att bry sig om att kolla om det kommer något tåg.
Uppdaterat: 2022-05-20 08:34
Regel 1: Jag har alltid rätt.
Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.
L. Mäkinen skrev:
Det finns gott om såna korsningar där man inte ser tillräckligt långt för att hinna över innan tåget är framme.
Då har SJ inte gjort sitt jobb ordentligt.
SJ ???
Dom kör persontåg på Trafikverkets spår sedan väldigt många år tillbaka.
Var faktiskt 34 år sedan, 1988, som SJ delades upp i Banverket (förvaltade spåren och SJ (kör persontrafik). 2010 slogs Banverket samman med Vägverket och Trafikverket bildades för att förvalta Sveriges statliga järnvägar och vägar.
Men kanske inte lätt att hänga med i alla förändringar.
En app i vanlig konsumenttelefon kommer inte att vara i närheten lika säker som folk förväntar sig av järnvägens signalsystem. Det riskerar snarare att kraftigt öka riskerna, om folk inte ser sig för.
Hackenbush skrev:
L. Mäkinen skrev:
Det finns gott om såna korsningar där man inte ser tillräckligt långt för att hinna över innan tåget är framme.
Då har SJ inte gjort sitt jobb ordentligt.
SJ ???
Dom kör persontåg på Trafikverkets spår sedan väldigt många år tillbaka.
Var faktiskt 34 år sedan, 1988, som SJ delades upp i Banverket (förvaltade spåren och SJ (kör persontrafik). 2010 slogs Banverket samman med Vägverket och Trafikverket bildades för att förvalta Sveriges statliga järnvägar och vägar.
Men kanske inte lätt att hänga med i alla förändringar.
Ojdå, det hade jag inte koll på. Jag reser med tåg kanske 1 gång per 5 år.
Uppdaterat: 2022-05-21 07:27
Regel 1: Jag har alltid rätt.
Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.
Men även om inte systemet är perfekt kan det ju ändå öka säkerheten vid passage av en obevakad järnvägsövergång utan bommar.
Men det bästa är naturligtvis att helt ta bort dem.
Uppdaterat: 2022-05-21 13:01
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Kommentarer
Om folk bara kunde vara lite mer uppmärksamma så skulle dessa olyckor inte hända. Verkar som en del kör över sådana korsningar utan att bry sig om att kolla om det kommer något tåg.
Det finns gott om såna korsningar där man inte ser tillräckligt långt för att hinna över innan tåget är framme.
Då har SJ inte gjort sitt jobb ordentligt.
SJ ???
Dom kör persontåg på Trafikverkets spår sedan väldigt många år tillbaka.
Var faktiskt 34 år sedan, 1988, som SJ delades upp i Banverket (förvaltade spåren och SJ (kör persontrafik). 2010 slogs Banverket samman med Vägverket och Trafikverket bildades för att förvalta Sveriges statliga järnvägar och vägar.
Men kanske inte lätt att hänga med i alla förändringar.
Jahapp. Så bilister som mobilsurfar ideligen får ytterligare en anledning att kolla sin mobil vilket kommer stjäla uppmärksamhet på omgivningen.
En app i vanlig konsumenttelefon kommer inte att vara i närheten lika säker som folk förväntar sig av järnvägens signalsystem. Det riskerar snarare att kraftigt öka riskerna, om folk inte ser sig för.
Ojdå, det hade jag inte koll på. Jag reser med tåg kanske 1 gång per 5 år.
Men även om inte systemet är perfekt kan det ju ändå öka säkerheten vid passage av en obevakad järnvägsövergång utan bommar.
Men det bästa är naturligtvis att helt ta bort dem.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.