Det är ju många som testar den här tekniken, men om den ska fungera krävs det en standard som passar alla elbilsmärken och alla elbilar som ska kunna utnyttja tekniken måste vara anpassade till den.
Och här är ett av problemen, även om de nu vanliga ansluter sig, hur blir det med de mängder av bilar som är på väg att introduceras?
Men ok, det kommer inte att gå så snabbt, det viktiga är att komma överens om en standard.
Sedan återstår också problemet att placera bilen exakt över laddspolarna och där krävs kanske någon form av självparkering om man tänker på hur usla mång bilförare är när det gäller precision.
Och så var det det här med strålningen!
Inte alla vågar sitta kvar i bilen under laddning.
Här är VAGs förslag: https://www.volkswagen.se/sv/om-volkswagen/vw-magasin/teknik/tradlos-laddning.html
Uppdaterat: 2022-03-03 11:26
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
För några år sedan var det väldigt mycket prat om elektromagnetisk strålning i bilarna.
Hoppas verkligen att man kontrollerar sådant nu också.
För detta låter inte hälsosamt :O
Vid resonansladdning är det inte lika viktigt med exakt placering av bilen skriver Witricity om sin trådlösa laddningsteknik som är resonansladdning till skillnad från induktionsladdning där fordonet måste placeras mer exakt!
Det primära är om det kollas om strålningen når skadliga nivåer och hur ett effektivt skydd ska ordnas?
Eftersom som det är magnetisk strålning hjälper ju inte den konventionella foliehatten av aluminium!
Uppdaterat: 2022-03-05 10:31
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Kommentarer
Det är ju många som testar den här tekniken, men om den ska fungera krävs det en standard som passar alla elbilsmärken och alla elbilar som ska kunna utnyttja tekniken måste vara anpassade till den.
Och här är ett av problemen, även om de nu vanliga ansluter sig, hur blir det med de mängder av bilar som är på väg att introduceras?
Men ok, det kommer inte att gå så snabbt, det viktiga är att komma överens om en standard.
Sedan återstår också problemet att placera bilen exakt över laddspolarna och där krävs kanske någon form av självparkering om man tänker på hur usla mång bilförare är när det gäller precision.
Och så var det det här med strålningen!
Inte alla vågar sitta kvar i bilen under laddning.
Här är VAGs förslag: https://www.volkswagen.se/sv/om-volkswagen/vw-magasin/teknik/tradlos-laddning.html
För några år sedan var det väldigt mycket prat om elektromagnetisk strålning i bilarna.
Hoppas verkligen att man kontrollerar sådant nu också.
För detta låter inte hälsosamt :O
Vid resonansladdning är det inte lika viktigt med exakt placering av bilen skriver Witricity om sin trådlösa laddningsteknik som är resonansladdning till skillnad från induktionsladdning där fordonet måste placeras mer exakt!
PREVIA, hur är det med strålningen?
Det är ändå något som kommer att ifrågasättas, foliehatt eller inte.
Strålning? Magnetfält!
Ja, det heter faktiskt elektromagnetisk strålning, som även består av ett elektriskt fält
Det primära är om det kollas om strålningen når skadliga nivåer och hur ett effektivt skydd ska ordnas?
Eftersom som det är magnetisk strålning hjälper ju inte den konventionella foliehatten av aluminium!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.