Vi Bilägares forum

Provkörning: Toyota bZ4X (2022)

Provkörning: Toyota bZ4X (2022)

De flesta av Toyotas konkurrenter har lanserat elbilar för länge sedan. När världens största biltillverkare nu kommer med sin tolkning på temat görs det med en suv som fokuserar på hög driftsäkerhet och mycket avancerad fyrhjulsdrift.

Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2022-02-26 06:20

Kommentarer

Säkert en bra bil men hur kan man leva med den ratten ständigt framför sig när man är ute och kör...

Uppdaterat: 2022-02-26 09:19
Pi skrev:

Säkert en bra bil men hur kan man leva med den ratten ständigt framför sig när man är ute och kör...

+100

Uppdaterat: 2022-02-26 09:21

Det är ju ändå en riktig rund ratt, men vad är det för hål på ovansidan?
Askkopp?

Uppdaterat: 2022-02-26 11:17
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Vad jag förstått av utländsk media så är det en hel del kinesisk BYD-teknik i denna.

Toyota och BYD pratar också om att bygga bilar i Indien.

Uppdaterat: 2022-02-26 11:32

Tror den floppar rejält, vem behöver dessa "terrängegenskaper"...vill man inte ha räckvidden i första hand? Hade de byggt en "camry" som elbil hade jag varit mycket intresserad.

Uppdaterat: 2022-02-26 15:14

Skulle som sagt kunna tänka mig en Toyota elbil men ratteländet förstör hela upplevelsen. Måhända ett s k i-landsproblem men tyvärr nåt man får uppleva varje gång man sätter sig bakom ratten. Sen är den ju inte så speciellt hög så hx30 behöver nog inte vara så orolig för dess "terräng-egenskaper" - för mig skulle dessa faktiskt vara en fördel eftersom jag vintertid kör en hel del på vägar som ytterst sällan plogas. Har förvisso fungerat med konventionella, framhjulsdrivna bilar hittills men högre frigångshöjd och 4wd sitter ju inte i vägen vid dessa tillfällen.

Uppdaterat: 2022-02-26 15:53

Designen tilltalar inte alls. Varför är så många elbilar fula som stryk?

Uppdaterat: 2022-02-26 16:14
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Den yttre designen kan man nog lära sig att leva med men knappast den erbarmliga ratten - vilken tydligen ser likadan ut i tvillingen ifrån Subaru. Tråkigt.

Uppdaterat: 2022-02-26 16:37

Har den samma ratt som Tesla?
De flesta som kört med Teslas öppna ratt älskar den eftersom instrumenten inte skyms.

Uppdaterat: 2022-02-26 17:02

junkers - långt ifrån - kolla bilderna... Snarare tvärtom.

Uppdaterat: 2022-02-26 19:39

Ratten ser direkt hämtad ifrån psa’s transportbilar… ventilationsutblåsen för baksätespassagerarna ser direkt hämtad ifrån en gammal Opel. Eller hilux Från 2016…
Dragvikten är löjligt dålig. Om Subaru har samma dragvikt så ser jag inte hur deras kundgrupp ska överge fosil outback tex..

Uppdaterat: 2022-02-28 00:22

Är rubriken betald av Toyota?
"Toyotas elbil kanske är sist – men inte efter"

Från provkörningen framgår att den har dåligt baksäte, låg tillåten dragvikt, laddar långsamt för 2022, saknar frunk, har relativt dålig räckvidd.

Tycker allt detta skulle snarare ge rubriken "Toyotas elbil - bästa elbilen för 2019."

Uppdaterat: 2022-02-28 08:36

Varför elbilar som behöver bakrutetorkare pga bakformen, inte har det - det förstår jag inte.

Uppdaterat: 2022-05-08 09:56