Hur reser man snabbast från Oslo till Paris – med tåg eller elbil? Vi låter två sorters eldrift göra upp på ”supervägen” som PG Gyllenhammar drömde om. Det går inte riktigt som tänkt.
Hur reser man snabbast från Oslo till Paris – med tåg eller elbil? Vi låter två sorters eldrift göra upp på ”supervägen” som PG Gyllenhammar drömde om. Det går inte riktigt som tänkt.
Kommentarer
Spoiler, tåget vann...
Kul artikel i Top Gear-anda. Fruktansvärt tråkigt att åka långt i tåg men jämfört med elbil av idag hade jag ändå valt det.
Kul test. Lite som Tesla-Björns 1000 km-test. I det här fallet var det ca 2000 km (enligt Google).
Verkar inte vara så att Marveln är den bästa långfärdaren och som konstateras i slutet så finns det betydligt bättre elbilar för ändamålet, tex Tesla.
En Tesla paralellt hade varit kul.
Ni kunde gott haft med en riktig bil också så att det framgår tydligt hur dålig idé ett batterifordon faktiskt är.
MG:n är uppenbart inte anpassad för vintern. Dålig värme i kupén, bristande temperaturreglering av batteriet som ger dålig laddhastighet, och så flera buggar och oväntade problem.
Det finns bättre elbilar. MGn är billig men har för många brister.
Men elbilshatarna kommer ju tro att alla elbilar är lika dåliga som MGn.
Raphael - tycker du att runt 550.000 kr är "billigt" ? Inte riktigt vad jag menar med "billigt" i alla fall...
Ja om man ska långt så är elbil dåligt.
Har man höga krav på vinteregenskaper ska man inte köpa annat är svenskt&tyskt.
Det har gällt även med vanliga fossilbilar.
Hur är Tesla i vintertemp?
Elsäten som täcker hela stolen, elspeglar som tinar hela ytan, värme i kupe' utan drag och vinande från fläkt mm
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.