Nicola fortsätter glömma berätta allt. Lastbilen är en bil som byggs från Vecho fabriken i Tysklands produkt och vätgasvarianten är långt borta än. Är väl ok att bygga på andras produkter. Men var ärliga att berätta detta..
20 000 st år 2024 blir intressant att se
Tror definitivt på tunga fordon med eldrift. Men inte på NICOLA
Hyzon och Hyundai verkar vara de första som börjat serie producera bränslecells lastbilar:
https://fuelcellsworks.com/news/the-first-hydrogen-trucks-are-rolling-in-europe/
https://hyzonmotors.com/
Kollar jag efter hur långt Daimler och Volvo lastvagnar kommit verkar de fortfarande vara på prototypstadiet.
EU verkar planera för bränsleceller och vätgas, speciellt för lastbilar.
https://fuelcellsworks.com/news/17-of-new-trucks-in-2030-will-run-on-hydrogen-eu-believes/
Kommentarer
Nicola fortsätter glömma berätta allt. Lastbilen är en bil som byggs från Vecho fabriken i Tysklands produkt och vätgasvarianten är långt borta än. Är väl ok att bygga på andras produkter. Men var ärliga att berätta detta..
20 000 st år 2024 blir intressant att se
Tror definitivt på tunga fordon med eldrift. Men inte på NICOLA
Hyzon och Hyundai verkar vara de första som börjat serie producera bränslecells lastbilar:
https://fuelcellsworks.com/news/the-first-hydrogen-trucks-are-rolling-in-europe/
https://hyzonmotors.com/
Kollar jag efter hur långt Daimler och Volvo lastvagnar kommit verkar de fortfarande vara på prototypstadiet.
EU verkar planera för bränsleceller och vätgas, speciellt för lastbilar.
https://fuelcellsworks.com/news/17-of-new-trucks-in-2030-will-run-on-hydrogen-eu-believes/
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.