Om batteriet måste bytas ut i Opels elbil Ampera-e för att undvika brand kan det ta flera år att utföra, enligt en norsk biltidning.
Om batteriet måste bytas ut i Opels elbil Ampera-e för att undvika brand kan det ta flera år att utföra, enligt en norsk biltidning.
Kommentarer
Vem ska utföra arbetet på Chevrolet i varje fall när GM inte längre har någon verksamhet i Europa?
Tydligen är det brist på batterier som är en av orsakerna till fördröjningen?
Stellantis är nog inte så förtjusta över att GM lägger beslag på verkstadskapaciteten för ur och i montering av batterier, kanske kräver de skadestånd.
Såldes Ampera-e överhuvudtaget i Sverige?
Vad det gäller Chevrolet har jag för mig att Hedin bil tog över service/reservdelsförsörjningen i Sverige från Opel vid generalagentsbytet.
Nya Batteriet har 8 % högre kapacitet vilket ger 33 km längre räckvidd.
Tror faktiskt inte det. Det såldes några i Norge, minns när den presenterades med pompa och ståt på Youngstorget i Oslo. Sen blev det inga leveranser trotts flera tusen förhandsbokade, pga då enastående räckvidd och lågt pris, och sedermera en uppsjö med osålda bilar i importörens konkursbo som delvis fann sin väg ut på vägarna. Men det är en sällsynt syn i elbilslandet i väst.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.