Bild
Nästa artikelVi kan få startproblem...
Publicerad 17 december 2009
28 grader kallt i Ljusnedal i kväll. Jag tror att vi kan få problem med en del dieselbilar på fredag morgon om det inte blir lite mildare.
I morse startade Polon med ett nödrop i minus 23. Fotobilen Nissan Navara var helt död och gick igång först med hjälp av startkablar och batteriassistens från Peugeot 3008.
Även om dieselbilarna är lite mera trögstartade i sträng kyla så har åtminstone de två lite större dieslarna i teststallet imponerande bra kupévärme när de väl är varmkörda.
Jag har mest åkt Skoda Yeti i dag och utetemperaturen har pendlat mellan 23 och 26 minusgrader. Inne i kupén har jag haft tempen inställd på 20 grader och det har varit riktigt behagligt.
Micke Schultz har liknande erfarenheter från Peugeot 3008 medan Tommy Wahlström i Kia Venga inte fick tillräckligt varmt trots att han satte på maxvärme.
I morse startade Polon med ett nödrop i minus 23. Fotobilen Nissan Navara var helt död och gick igång först med hjälp av startkablar och batteriassistens från Peugeot 3008.
Även om dieselbilarna är lite mera trögstartade i sträng kyla så har åtminstone de två lite större dieslarna i teststallet imponerande bra kupévärme när de väl är varmkörda.
Jag har mest åkt Skoda Yeti i dag och utetemperaturen har pendlat mellan 23 och 26 minusgrader. Inne i kupén har jag haft tempen inställd på 20 grader och det har varit riktigt behagligt.
Micke Schultz har liknande erfarenheter från Peugeot 3008 medan Tommy Wahlström i Kia Venga inte fick tillräckligt varmt trots att han satte på maxvärme.
Kommentarer
jag har en kia ceed diesel -08.Har råkat ut för att motoorstörningslampan tänds vid kall väderlek -10grader&kallare med besvärande vekstadsbesök som följd,troligt fel enl.verkstan fukt i en givare som styr reningen av partckelfiltret detta har hänt fem gånger den här vintern 2010 är det någon fler som har/haft samma fel PS.jag har fyra mil till verkstan.
BOSSE