Bild
Nästa artikel

Vi kan få startproblem...

28 grader kallt i Ljusnedal i kväll. Jag tror att vi kan få problem med en del dieselbilar på fredag morgon om det inte blir lite mildare.

I morse startade Polon med ett nödrop i minus 23. Fotobilen Nissan Navara var helt död och gick igång först med hjälp av startkablar och batteriassistens från Peugeot 3008.

Även om dieselbilarna är lite mera trögstartade i sträng kyla så har åtminstone de två lite större dieslarna i teststallet imponerande bra kupévärme när de väl är varmkörda.

Jag har mest åkt Skoda Yeti i dag och utetemperaturen har pendlat mellan 23 och 26 minusgrader. Inne i kupén har jag haft tempen inställd på 20 grader och det har varit riktigt behagligt.

Micke Schultz har liknande erfarenheter från Peugeot 3008 medan Tommy Wahlström i Kia Venga inte fick tillräckligt varmt trots att han satte på maxvärme.
Taggar:

Kommentarer

#1
Bosse Jonsson
2010-02-01 11:20

jag har en kia ceed diesel -08.Har råkat ut för att motoorstörningslampan tänds vid kall väderlek -10grader&kallare med besvärande vekstadsbesök som följd,troligt fel enl.verkstan fukt i en givare som styr reningen av partckelfiltret detta har hänt fem gånger den här vintern 2010 är det någon fler som har/haft samma fel PS.jag har fyra mil till verkstan.
BOSSE

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.