Bild
Nästa artikel

Saab-debatt krockar med Kalla

"Hur har medierna rattat Saab?" är rubriken för en debatt på Publicistklubben i Stockholm i kväll.


Intressant ämne och definitivt något som engagerat mediekonsumenter. Jag har själv fått en hel del påskrivet för att min tro på Saabs möjligheter att överleva varit rätt så svag.


Oavsett vad man tycker om Saab-affären så tycker jag att det hedrar journalistkåren att man debatterar sitt sätt att hantera stora nyhetshändelser. Det kan inte komma annat än gott ur det.


Sen är det förstås synd att debatten, som vad jag vet också är öppen för allmänheten, krockar med damernas 10 km fristil där Charlotte Kalla förhoppningsvis ska ta Sveriges första OS-guld.

Taggar:

Kommentarer

#1
Hasse
2010-02-15 22:18

Bevakningen av SAAB affären har i stort varit helt ok. SAAB har haft svåra problem genom åren och gjort "sisådär bilar" och i framtiden så går det inte att leva på 125 000 bilar. Nya 9-5 kommer inte upp i 15 000 bilar. Räkna bakvägen och se kostnaderna per bil så ser man tyvärr den svåra framtiden. Och som många journalister sagt så har man hjärtat hos SAAB men det räcker inte. Många fler måste köpa och ju dyrare bilarna blir, ju färre köper...

#1
Mr SAAB
2010-02-15 23:01

Min fundering är varför journalistkåren till 95 % har frossat i negativa spekulationer utan en gnutta sanning och därmed skadat SAAB´s varumärke till bristningsgränsen. Vill ni att SAAB försvinner för gått ?
Om nu det sista steget på SAAB´s försäljning lyckas så tycker jag att alla journalister och tidningar som svartmålat SAAB tar och skaffar nya tjänstebilar från SAAB som en moralisk gest eller ett annart ord för förlåt oss för allt som blev fel.
Jag kommer att beställa en ny 95:a så fort det går.

#1
Raphael
2010-02-15 23:49

De svenska journalisterna har varit för snälla mot SAAB. Journalister ska ägna sig åt objektiv konsumentupplysning, och bilarna från SAAB har varit sämre än journalisterna har vågar säga. Nya 9-5 är uppskriven av journalister trots att den kommer få mycket svårt på marknaden. Den är för stor, för dyr och saknar vettiga miljöalternativ. Ingen hybridllsning, ingen miljödiesel och ingen motor på biogas.
Den floppar som tjänstebilar för den hamnar i den dyraste ligan, och man får mer för pengarna om manväljer alternativen.
Det är rätt saftig målsättning att leka Mercedes med en maskerad Opel och tro att detta blir succé.
Hur blåögda får svenskar va egentligen?
Jag skäms över att man förnekar verkligheten och det blir därför ännu en bubbla som spricker.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.