Bild
Nästa artikel

Kylan knäcker Navaran

Det var bistert i Ljusnedal i morse. Minus 23 grader när testveckans andra 
kupévärmetest skulle göras.

Min bil, Volkswagen Polo, var trögstartad men knattrade igång så småningom.

Två av de digitala termometrarna gav upp.

Och precis nu, när vi ska upp till Flatruet för att fotografera, kommer fotoassistenten Simon och frågar efter startkablar. Fotopickisen, en Nissan Navara, vägrar starta.

Taggar:

Kommentarer

#1
Tysken
2009-12-17 11:33

Hm; den japanska superkvaliteten har även jag viss erfarenhet av...

#1
Eric
2009-12-17 12:03

Var det inte Mazda som levererade med olika dim på kamaxeltoleranserna beroende på var den skulle användas, i varmt eller kallt klimat..

#1
Lägerleffe
2009-12-17 13:32

Hej Håkan och hela gänget! Spännande att få följa er och era vedermödor i kamp med naturen, tekniken och inte minst vädret. Att ha bil är int bar å åk. Det har inte alla bil- och motortidningar fattat, men där är ni ett (upp)lysande exempel. Fortsatt lycka till på färden, kan kanske behövas...

#1
Magnus
2009-12-17 16:31

Ett tips för att starta nya dieselbilar är att ha på tändningen 5-10sekunder vid sträng kyla, (a.k.a glödga) Tydligen så sker någon förvämning även på dessa moderna direktinsprutade diesel bilar.

#1
Lappen
2009-12-17 21:12

Flatruet är Sveriges högst belägna landsväg och ett gammalt samiskt renskillningsområde!
Å´ när de´ e´kallt där, då ä´ de´ fasen i mig kallt!
Å´ motorvärmare har väl aldrig testpersonalen hört tal om´!
´Så när SVR ringde till lappen på Flatruet och fråga efter temeraturen svarte han: Hä ä´ minus 11 grader! Oj då sa´reportern, här har vi 17 grader kallt ute! Jaså sa´ lappen ute....... en måst gå se efter en gång till, jag titt på innetemeraturen jä!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.