Bild
Nästa artikelFel rytm för Pegan
Publicerad 20 augusti 2009
Bromsprovet på bana gick ju inte så lysande för Pegan, 56 meter från 100 till 0. Det är en brist som märks i det ryckiga tempot på Autobahn.
Här gäller det att köra med framförhållning i vetskap om att man kör en bil med tjugo år gammal teknik.
205:an klarade visserligen bromsprovet utan anmärkning hos Bilprovningen men för den här trafikrytmen är den svag både i acc och broms.
205:an klarade visserligen bromsprovet utan anmärkning hos Bilprovningen men för den här trafikrytmen är den svag både i acc och broms.
Kommentarer
Hur gör Du/jag för att mäta det? Räknar med 6 - 7% "glädjemätare"? Hur markera bromsstartpunkten? Såg en gång i motortidning att man markerade med startpistol rakt ner i backen kopplat till bromslampan...Jag/Du reagerar med i bästa fall 0,5 sek. Det blir +/- c:a 15 meter...! Då blir ju, om -15 meter, resultatet jättebra, eller....?