Bild
Nästa artikel
Nyheter

Dags för ett bilistuppror

31 augusti 2009
"Dags för ett bilistuppror i elfte timmen."

Svensk Bilprovning redovisar nu resultatet av årets kundnöjdhetsmätning. 94 procent av privatkunderna (81 procent av företagskunderna) är nöjda med sitt besök hos Bilprovningen som konstaterar att kunderna är nöjdare än någonsin.


En perfekt verksamhet, så gott som, alltså.  Svensk Bilprovning är bäst i världen sett till hög kvalitet och lågt pris. Men det spelar ingen roll, bilbesiktningen ska konkurrensutsättas och resultatet kommer förvisso att leda till att det blir lättare att få besökstider men också att det blir minst dubbelt så dyrt att besiktiga bilen. 


Man kan tycka att Svensk Bilprovnings ledning har goda skäl att argumentera mot ökad konkurrens eftersom man bevisat att man faktiskt sköter jobbet så bra själv. Men inte, Bilprovningens ledning välkomnar konkurrenterna.


Dags för ett bilistuppror i elfte timmen.