Bild
Nästa artikel

Toyota Verso-S – ny minibuss

Nyheter

Toyota Yaris Verso får en uppföljare. Nya minibussen Toyota Verso-S blir kortast i klassen och tar upp kampen med Opel Meriva och Kia Venga.

På bilsalongen i Paris i slutet av september debuterar nya Toyota Verso-S. Modellen kan ses som en uppföljare till Toyota Yaris Verso som togs ur produktion 2004.

Toyota Verso-S beskrivs som en kompakt minibuss med flexibel och förhållandevis rymlig interiör. På längden mäter bilen under fyra meter vilket gör den till kortast i klassen, uppger Toyota.

Toyota har ännu inte avslöjat några detaljer och visar i dagsläget bara två fotografier. Från dessa kan släktdrag med minstingen Toyota iQ urskiljas.

Toyota Verso-S når bilhallarna i Europa tidigt under 2011.

Diskutera: Vad tycker du om Toyota Verso-S?

Toyota Verso-S – ny minibuss
Toyota Verso-S – ny minibuss

Kommentarer

#1
jarl
2010-09-07 13:23

Sjukt läcker! Ännu en gång gång visar Toyota vart skåpet ska stå.

#1
jørgen
2010-09-07 13:31

den ser spændende ud gad vide hvor mange der kan sidde i den. toyota er altid høj kvalitet glæder mig.

#1
en röst på sahlin är en röst på ohly
2010-09-07 13:39

Toyota lyckas verkligen med allt nu.

#1
Johan
2010-09-07 14:24

Har varit glad Toyota ägare men att kalla en Toyota läcker är väl att ta i. Nya Avensis ser ok ut men resten känns astrist. Vem vill ha en mini buss? Köp en Suv i stället eller en V70.

#1
ks
2010-09-07 14:40

intressant vad prissättningen blir? blir det ett pris mellan Auris och Verson? Eller lägger dem ett riktigt bra pris någonstans mellan Yaris (dieselmodellens pris) och Aurisen...

#1
gmo
2010-09-07 15:00

Ser ut som en Mercedes A-klass...
... av första generationen!
Suck.

#1
Q
2010-09-07 16:40

Vilka former! Vilken Grace! Hoppas Saab bygger nåt liknande.

#1
knugen
2010-09-07 16:51

Otroligt smart bygge. Mer av dessa bilar. Formatet och förbrukning är perfekt avstämd. En bil i tiden!

#1
Simon
2010-09-07 19:45

Johan en V-70 är ju verkligen spännande...;) Ungefär som att nöja sig med blåvitt "Bil"
Brist på fantasi.....:)

#1
sam
2010-09-07 22:40

Fy satan vilken ful bil. Den kommer inte att sälja många ex...

#1
Hanzzon
2010-09-08 01:22

Med tanke på att Yaris Verso såldes i rätt många upplagor och är uppskattad som mindre last/firma-bilar bland sina ägare så lär ju inte denna bli sämre med ett i mina ögon extremt mycket bättre utseende, den här ser ju snygg, modern och nästan lite sportig ut!
För gamla Yaris Verso var verkligen ingen skönhet så nog borde den här kunna sälja minst lika bra eller bättre den också...

#1
John
2010-09-08 09:52

Förra Verson var gjord i Turkiet, en stat med tveksam demokrati. Uppmuntra inte regimen utan håll er till originalet Renault Scenic i stället.

#1
Carl Carrot
2010-09-08 22:30

JOHN:
Nej, föregångaren till Verso-S, det vill säga Yaris Verso tillverkades i Japan.

#1
Carl Carrot
2010-09-08 22:31

Även Verso-S tillverkas i Japan.

#1
Arga Anders
2010-09-08 22:34

Volvo ägs av ett Geely från Kina, en stat med tveksam demokrati, Ska vi sluta köpa Volvo också?

#1
Adam Bertil
2010-09-08 22:38

John, är du medveten om att renault också har fabrik i Turkiet, bl.a. Mégane och Clio Sports Tourer tillverkas där.

#2
gottfrid
2011-01-23 14:13

Vad händer med Urban Cruiser då Verso-S börjar säljas?
Känns som stor risk för intern kannibalism hos Toyota.

#3
2014-12-01 19:02

Toyota Verso är tillverkad av folkmordsförnekaren Turkiet. Köp annan modell/märke!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.