Bild
Nästa artikel

Toyota överraskar - visar upp stor vinst

Nyheter

2010 har varit ett motigt år för Toyota, då tekniska problem har tvingat biltillverkaren att återkalla flera modeller. Men Toyota kan ändå redovisa en överraskande stor vinst.

Toyota Motor kan redovisa ett nettoresultat på 190 miljarder yen för kvartalet april-juni i det brutna räkenskapsåret 2010-2011. Ett betydligt starkare resultat än de 101 miljarder yen som analytikerna, enligt Bloomberg News, hade räknat med i sina prognoser.

Det positiva resultatet gör att Toyota höjer sin vinstprognos både för det första halvåret och för helåret för det brutna räkenskapsåret 2010-2011.

Helårsprognosen för rörelseresultatet höjs med hela 18 procent, vilket skulle ge ett rörelseresultat på 330 miljarder yen.

Diskutera: Har Toyota tagit sig ur de värsta problemen?
Taggar: Nyheter
Toyota överraskar - visar upp stor vinst

Kommentarer

#1
emme som fudar
2010-08-04 13:42

Detta bevisar att Toytas kunder är nöjda och tror på märket = allt annat var mediahype...

#1
Perre
2010-08-04 16:12

Toyota kommer aldrig någonsin att kunna ta sig ur den misär som märket nu förknippas med. Åtminstone inte i Sverige och Europa!

#1
affe
2010-08-04 16:52

Ja eller hur? Toytota är verkligen dödsdömt, om något år har alla glömt att Toyota ens fanns. "Toyota vad är det? Var inte det det där bilföretaget?". Mogna pojkars forum? Snälla vi bilägare kan ni inte införa åldersgräns här?

#1
Sven
2010-08-04 18:09

Vad är det för kommentarer? Har man inte mer att komma med så låt bli att skriva. Det är inget fel på Toyota.

#1
Emme
2010-08-04 20:04

Perre är puckad

#1
Krille
2010-08-04 20:53

Man undrar hur mycket de sparade på att dra sig ur F1 cirkusen.

#1
Emme - den riktiga som inte skriver FUD
2010-08-04 22:30

Som sagt, inte jag som har skrivit här men de var schysta och tog inte hela namnet. :)

#1
Thunder
2010-08-04 23:50

Svar till Perre:
Toyota och andra asiatiska bilmärken går väldigt bra! Asien kommer ta över europa snart. Dem har börjat med Volvo, som kineserna köpte upp!

#1
Bertil Stanniol
2010-08-05 14:38

Med andra ord var 2009 ett undantagsår i Toyotas historia, det enda år sedan starten på 1930-talet de gått med förlust.

#1
OU812
2010-08-05 14:41

Allt är som vanligt igen. toyota går med vinst och olyckorna i usa var en mediahype (visade sig bero på förarmisstag = inga fel på bilarna).

#1
jörkky
2010-08-05 16:51

Tycks va vissa som skriver som ej är vuxna o kan godkänna fakta att toyota går bra toyota ägare el inte

#1
Emme - den riktiga som inte skriver FUD
2010-08-05 21:44

OU812: Om du vill leva med hatten på så..

#1
Erik
2010-08-06 02:41

Vad är det som bara går och går? klockan?
http://www.teknikensvarld.se/documents/toyota/beg-prius-ii/index.xml

#2
teamet
2010-10-13 15:00

Toyota har mest haft problem med osanning från de amerikanska biltillverkarna tror jag, man ska inte få vara större än GM då blir det "gerillakrig"
Detta är min personliga reflektion
Bra att toyota nu åter visar stor vinst !

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.