Bild
Nästa artikel

Askan stoppar BMW

Nyheter

Askmolnet sätter käppar i hjulen för BMW. Produktionen stoppas nu vid tre tyska fabriker.

Askmolnet från den isländska vulkanen har orsakat kaos för den europeiska flygtrafiken.

Nu drabbas också bilindustrin.

BMW meddelar att produktionen vid tre tyska fabriker tillfälligt stoppas.

Brist på delar
Fabrikerna är beroende av flygtransporter av elektronik och inredningsdelar.

Totalt påverkas 7 000 bilar, men BMW räknar med att leveranser till kund inte ska försenas.

Modellerna som omfattas är 1-, 3-, 5-, 7- och Z-serie.

Nu hoppas BMW att fabrikerna ska rulla igång igen på fredag.

Om flygstoppet blir långvarigt är sannolikt fler stängda fabriker att vänta.
Taggar: Nyheter
Askan stoppar BMW

Kommentarer

#1
leifer
2010-04-21 21:49

Varför är det så mycket Bmw nuförtiden på Vib?

#1
B-boy
2010-04-21 22:52

Förmodligen är det läsarnas önskemål !

#1
Jarl
2010-04-21 22:56

Ja, skriv mer om Toyota!
BWW, sjukt bra bilar, Leffe!

#1
leifer
2010-04-21 23:07

Ok Jarl, aha, man försöker ändra Vi Bilägares profil. Mvh

#1
leifer
2010-04-22 14:57

JARL, dock verkar kvalitén på Bmw vara si och så, även om den kanske blivit bättre på senare år?
En bilmek skrev följade om Bmw på forumet.
---------------------------------------------------
"För egen del är min Mitsubishi mer premium än mina 2 BMW, dom är alla likvärdiga i ålder, motorer och utrustning, skillnaden är att på Mitsubishin fungerar allt fortfarande felfritt, på BMWna har det mesta gett upp eller hänger på trekvart."

#1
leifer
2010-04-22 14:59

Men Bmw är uppenbarligen bland de roligaste bilarna man kan köra. Även om bakhjulsdriften kan vara lite begränsad på vintern ur framkomlighetssynpunkt.

#1
Carl
2010-04-22 16:46

Well BMW hade en period då fem serien såg ut som en produkt från Waldorf dagiset och besynnerliga vinklar och veck lite här och där.
Nu är femman åter konservativ i formen och ser riktigt fin ut.
Tyvärr så sänder BMW fel signaler och är förknippad med mkt skumraskande ägare.
Kokain kälke, pizza rejser "kärt" barn har många namn...
Blir en SAAB 9-5 Aero för mig efter några E500-ror och en CLS

#1
leifer
2010-04-22 21:12

CARL, frågan är om det är ägarna eller tillverkaren metavärde det är fel på när du pratar om skumraskande ägare. Både Bmw och Mercedes har mycket skit laddat i sina märken, en über-attityd och överlägsen attityd. Kanske inte så konstigt då att dom fått se sig omsprungna av konkurrenterna. Dock finns det fortfarande människor som tror att Mercedes är bäst, kanske mest äldre människor utan kunskap om bilar.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.