Bild
Nästa artikel
Nyheter

EXPERTPANELEN:<br> Den här bilen ska du köpa, Susanna!

Publicerad 13 april 2010 (uppdaterad 21 september 2010)
Susanna Andersson vill ha en säker, lagom stor bil för 70 000 kronor. <b>Expertpanelen utser bästa köpet.</b>
Produktionsversion av helelektrisk bil från kroatiska Rimac. Fyra elektriska motorer genererar 1073 hästkrafter som går igenom två enväxlade växellådor vid framaxeln och två stycken tvåstegslådor med dubbelkoppling på bakaxeln.

Kommentarer

#1 • 2010-04-13 12:15
Niklas (not verified)

Lada NIVA ska hon ha !

#2 • 2010-04-13 13:02
Tobbe (not verified)

Nya Corsan är grymt underskattad. Varje gång någon frågar vad man kör för bil så fnyser folk och klämmer ur sig "kärringbil..". Det är först när dom får se den som dom ändrar uppfattningen om vad en Corsa är idag.

#3 • 2010-04-13 13:17
Thomas (not verified)

Lite häftigt att klara av att råda till bilköp utifån ej för stor och ej för liten och max 70' dvs en alldeles lagom bil, skickligt!!

#4 • 2010-04-13 13:42
Simon (not verified)

Alldeles nyss läste jag från er långtestbil om elektronikproblem på ny Opel, men det klart att Susanna som säkert är en duktig mekaniker ska ha en Opel....:)

#5 • 2010-04-13 13:45
Rålle (not verified)

Corsan är riktigt trevlig. Eller om hon vill ha en snyggare bil: Fiat Grande Punto som delar mkt av Opelns teknik. Renault Clio har väl också toppbetyg i krocktest? Dessa tre är säkra och prisvärda småbilar med utmärkt komfort.

#6 • 2010-04-13 14:49
Gösta (not verified)

Hon skall ha Dacian givetvis. Nytt är alltid nytt.

#7 • 2010-04-13 17:40
Simon (not verified)

Köper hon Aygon hos märkeshandlare så får hon 7 år eller 15 000 mils garanti... Det är trygghet det...:)

#8 • 2010-04-13 18:19
j.w (not verified)

Simon, det var en bil hon skulle köpa.

#9 • 2010-04-13 19:39
Simon (not verified)

Re: J.W det är just därför Toyota kan lämna en sån garanti på sina begagnade bilar....:)

#a • 2010-04-13 22:19
Tobbe (not verified)

Simon: Jag antar att ditt kunnande om dagens märken är ganska låga. Opel har idag inte mer elektronikproblem än dom flesta andra biltillverkare av samma klass. Alla biltillverkare har problem av någon form, det är bara att vissa märken lever kvar med elaka rykten som envisa människor vägrar lämna bakom sig. Min Corsa har då gått perfekt dom 3500 milen jag avverkat. Läste på Aftonbladet att folk fortfarande trodde det fanns plastkulor i smör, trotts att myten varit avlivad för länge sen...

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.