Bild
Nästa artikel

Saab stöttas med musik

Nyheter

Medan många anser att Saab sjunger på sista versen tar musikern David Blumberg ton i en låt för att få Saabälskare att hålla huvudet högt.

På ungefär en vecka har musikvideon till låten "Griffin up!" visats fler än 100 000 gånger på filmwebbplatsen Youtube.

"Inspirera Saabälskare"
Bakom låten står musikern och tillika Saabentusiasten David Blumberg.

"Jag har skrivit en låt till stöd för Saab som är menad att inspirera alla Saabälskare att hålla huvudet högt och agera med detsamma, eftersom tiden i högsta grad är inne för entusiasterna att säga sin mening om GM:s planerade nedläggning." skriver han i ett brev till Vi Bilägare.

"Svensk industriikon står på spel"
Till musiken spelas en kavalkad med rörliga Saabbilder upp.

"Det är ytterst viktigt att Saab får så mycket uppmärksamhet som möjligt så vi kan bidra till att Saab blir sålt istället för nerlagt. En stor svensk industriikon står på spel samt 10 000 jobb." skriver David Blumberg.

Diskutera: David Blumberg sjunger “we're gonna make it". Vad tror du?

Se musikvideon:
Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
signs
2010-01-05 13:29

Tycker själv att det här är ögonblicket för att säga att Saab BÖR säljas, i sin helhet. Kan inte förstå vikten av, och är inte intresserad av, gissningar.
Det är mycket tänkbart att (som Steven Wade på SaabsUnited misstänker) GM är i valet och i kvalet - mellan kompetenta köpare, som skulle förse dem med pengar de behöver, och deras ägare förutsätter, och utsikten att Saabs/GM:s teknik hamnar hos någon annan. Poängen är att GM BÖR SÄLJA.

#1
Roy
2010-01-05 14:42

Inslaget värmde!

GM:s agerande vilar på velighetens grund.

#1
JOM
2010-01-05 16:15

Hoppas GM ser och förstår!!!!!
Kanoninslag.
(Skicka inslaget till GM).

#1
Anders Egermo
2010-01-05 17:52

Mycket bra video och musik!
Hoppas nu bara att det går vägen för Saab.
Vill du stödja Saab så åk till Trollhättan den 17/1!
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=10&t=272706

#1
Jonas
2010-01-05 22:17

Skönt att ngn bryr sig, de flesta svenskar bara skrattar och vill att skiten ska läggas ner... tur att det finns australienare och amerikanare som vill att det skall gå vägen för SAAB. Men som vanligt så mår vi svenskar som bäst när något/någon går eller mår dåligt... fy ... för den svenska sjukan! Men inte ens vår motorpress gillar ju märkena som tillverkas i Sverige så hur ska vanligt folk uppfatta det??? Nä BMW AUDI & TOYOTA det är det man skall heta och köra???

#1
Kenneth
2010-01-05 22:22

Jonas, Anders mfl: Skammen är stor och domen blir hård mot dem som inte inser SAAB´s och Volvo´s nationalekonomiska värde! Har vi råd att INTE köpa svenskt?

#1
MT
2010-01-06 04:29

Re: Kenneth
Ska jag tolka dig som att det är okey att driva Saab Automobil som ett AMS-projekt. Att företag som har idéer och som kan skapa tusentals jobb ska flytta till andra länder just för att vi ska "bara" ha Saab?

#1
Kenneth
2010-01-06 14:49

MT:
VEM är det som döljer sig bakom denna pseudonym? Det brukar vara många "svenskbilhatare"som döljer sin identitet då SAAB och Volvo kommer på tal... Men låt mig besvara din fråga så här:
Har vi råd att driva Sverige som ett AMS projekt som måste finansiera sin budget genom att år efter år låna pengar för att ha råd med vår nuvarande sk. Välfärd?

#1
MT
2010-01-06 16:52

Re: Kenneth
Jag är ingen "svenskbilhatare" utan har haft Saab som tjänstebil tidigare. Sverige har bra förutsättningar att skapa nya jobb, både i fordons sektorn och andra sektorer. Bra beskattnings regler gör att fler stora bolag är intresserade av skatta i Sverige. Däremot är jag inte så övertygad om just bolaget Saab Automobil och att det är det som kommer att förändra fordonssektorn i Sverige. Flera tunga företagare så som Kamprad och Wallenberg m.m. har "dömt ut" Saab Automobil.

#1
Kenneth
2010-01-06 17:45

MT:
Jag tror näppeligen att varken Kamprad eller än mindre Wallenberg har "dömt ut" SAAB. Jacob Wallenberg kör SAAB 9-3 och älskar sina SAAB:ar. Jag har nämligen en bekant som umgås flitigt med familjen Wallenbergs i Djursholm, Stockholm. Därför VET jag att åtminstone inte han har dömt ut SAAB. SAAB är tvärt om en viktig del i det svenska "fordonsklustret" i Sverige. Så om inte Sverige ska bli ett "AMS" land med fortsatta underfinansierade budgetunderskott behöver vi stärka svensk industri däribland SAAB. Det görs enbart med hjälp av att vi som bor i landet köper våra egna varor såväl av ekonomiska som ekologiska, korta transporter, skäl.

#1
Kenneth
2010-01-06 17:46

MT: Glömde säga att Wallenberg äger 5 st nya SAAB:ar privat!

#1
MT
2010-01-06 19:13

Re: Kenneth
Kamprad sa i alla fall i somras att han ville se att Saab frabriken i Trollhättan användes till att bygga vidkraftverk.
Jag är fortfarde inte en "svenskbilhatare".

#1
MT
2010-01-06 19:39

Kan ha tolkat detta fel, men detta var vad Kamprad sa i sommars.
"Jag tycker att Vattenfall skulle köpa Saab. Det säljs inga bilar och överproduktionen är hög på en marknad som är alldeles utdömd. I korten finns att Vattenfall fram till år 2016 ska satsa 40 miljarder kronor på förnybar el från olika kraftkällor. Och med den underproduktion som finns idag, finns det hål att fylla. Många som tillverkar vindkraftverk idag ger en dålig service, vilket gör att vindsnurrorna alldeles för ofta står stilla. Med ett köp av Saab skulle Vattenfall få tillgång till flera av Sveriges bästa ingenjörer", säger Ingvar Kamprad till Fastighetsvärlden.
( en bit ned på sidan)
http://di.se/Nyheter/?page=/Artiklar/Kamprad_rasar_mot_Skanskas_forre_vd.aspx%3FArticleID%3D2009%5C09%5C28%5C354500%26words%3Dikea%252cradio%26SectionID%3DEttan%26menusection%3DStartsidan%3BHuvudnyheter

#1
Kenneth
2010-01-06 20:23

MT:
Kamprad har förvisso sagt så, där hade jag fel, men dock INTE Wallenberg.

#1
pg
2010-01-12 21:32

Ska det gå åt helvete ska det ske till musik

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.