Bild
Nästa artikel

Saab 9-5: 40 nya bilder

Nyheter

Saab har nu sjösatt lanseringen av nya Saab 9-5. Se 40 nya bilder.

Årets största svenska bilnyhet är här - nya Saab 9-5.

Vi Bilägare provkör nya Saab 9-5 under måndagen och en direktrapport
från provkörningen publiceras under eftermiddagen.

Saab tar tillfället i akt och presenterar ett stort antal nya bilder av nya Saab 9-5.

Diskutera: Vad tycker du om nya Saab 9-5?
Taggar: Nyheter
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder
Saab 9-5: 40 nya bilder

Kommentarer

#1
Henrik
2010-05-31 14:17

Dom kan vara stolta, bilen ser verkligen fantastisk ut, de som har kört den säger att den levererar tom bättre än den ser ut.

#1
Gösta
2010-05-31 14:35

Skall bli intressant att se hur kombin kommer se ut. Tror designen gör sig bättre i kombiutförande.

#1
mr prius
2010-05-31 14:36

Men va fint, inredningen ser precis ut som i en gammal 9000 CDE från '88

#1
Rålle
2010-05-31 15:12

Fantastiskt roligt att Saab fick chansen och nu kan visa vad dom kan. 9-5an är säkert en oerhört kompetent bil och en seriös utmanare till tyskarna. Idag kan vi som svenskar känna oss lite extra stolta!

#1
Jägaren
2010-05-31 15:14

Jag måste säga att bilen är en fullträff vad gäller i alla fall exteriören. Faktum är att jag såg en här på orten i går. Jag måste erkänna att jag tittade länge efter den.

#1
Emme - Den riktiga
2010-05-31 16:09

Ser riktigt bra ut!

#1
Erik F
2010-05-31 16:15

Snygg bil, men dåligt att design gått ut över funktionalitet vad gäller höjden i baksätet - dvärganpassat.

#1
Sigge
2010-05-31 16:33

Erik F...jag har suttit i baksätet och det är verkligen inget fel höjden i baksätet.

#1
Haze
2010-05-31 16:41

Den ser bättre ut in real. Den kräver dock sina fälgar för att designen ska slå fullt ut.

#1
Ingo
2010-05-31 16:44

Hej mr Prius.
Den verkliga bilamatören, 9000 kom i sedan utförande 89. CDE började tillverkas hösten 93 som årsmodel 94..............

#1
Seken
2010-05-31 16:48

Nu när jag sett några gånger ute i det fria (Gbg) instämmer jag i att den överträffar bilderna. Mycket, mycket.. Gissar dock fortfarande att den floppar på svenska marknaden. (Mottas nog inte som fullpremium. Och då blir den som de flesta andra stora sedaner omöjlig att sälja.) Hoppas jag gissat fel. För det vore allt kul med en svensk "fula-ankungen-historia."

#1
Ewan
2010-05-31 17:39

Och jag som tänkte slå till på nya S-60, glöm det ! Saab's nya, mycket snygg bil ! S-60 ser ju ut som en myrslok !

#1
Carl-Eric Thörngren
2010-05-31 18:18

WoW,äntligen en snygg SAAB. Volvo släng er i väggen!

#1
Roy
2010-05-31 18:50

Auto Motor & Sport hat också testat den. En av killarna, drygt 180 cm lång, satt bakom föraren som var typ 190 och hade gått om bå de ben och huvudrum! Det är faktiskt ingen Insignia...
Dessutoom är den så mycket snyggare med mer sammanhållet tidlösa linjer som ändå är personliga - en bedrift.

#1
JOM
2010-05-31 20:20

Riktigt snygg och ser kanon ut invändigt också!
Grattis SAAB-folket i Trollhättan.

#1
CRISTER
2010-05-31 23:23

ROY:Har du suttit i baksätet på en Insignia någon gång?Eller tror du bara?

#1
läsare
2010-06-01 01:16

Det som skrivs om att saab återförsäljare har gjort en del om att hålla uppe andrahandsvärdet under åren som det är en firma bil är synnerligen intressant. Vad händer med sagda begagnade bils pris när den hamnar i en verklig marknad där man inte kan pris fixa? Än så länge har jag inte sett en enda test som definitivt säger att det är en premium bil. Man betalar man dock ett premium pris för bilen. Tänkvärt. Luftbubbla och potentiellt en svår smäll i andrahandsvärdet. Eller om man säger så här - en fynd för beg.köparen en bil som 3,5 åring? värd knappt ----hur mycket?

#1
Per
2010-06-01 10:35

SKITFUL, med instrumentbräda från sent 80-tal - byt designer!

#1
pg
2010-06-02 19:45

Insignian är snyggare i de flestas tycken, dessutom mycket billigare. Dessutom har den 5 års fabriksgaranti och flertalet av de nyaste Opelhandlarna bjuder på 3 års fri service.
Vågar inte Saab ta det steget eller?

#1
saabhenke
2010-06-03 02:13

ja självklart tycker en del att den är skit ful....
bugatti veiron är nog en av det dyraste och fulaste bilar som finns tycker jag.. audi a4 och a8 ser ut som samma bil bara lite större tänk vilken besvikelse när grannen säger snygg a4 du har köpt så är det en a6 eller a8 same same diffrent shit!
och kamekaze bilen toyota sorgligt att VÄRDENS bästa bil är så farlig att 89 dog i skenande toyotor.
om dom inte rullar sidledes så är dom som missiler??? farligt

#1
Mikael
2010-06-05 18:47

PG insignan är snyggare i dom flestas tycken? räknas inte du som 1 person.
Hur många har sett dom sida vid sida live än så länge?

#1
Greger
2010-06-06 14:19

@PG Vauxhall (kvalite hehe...) & Opel -Insignia ser ju ut som vilken Mazda eller Nissan som helst...! :-( Man måste ju komma nära och kolla märket, för att kunna se vilket fabrikat det är! En själlös bil helt enkelt...

#1
Erik J.
2010-06-06 14:22

Mycket snyggare än AUDI! AUDI ser ut som om de är jättehungriga och är på jakt efter en liten Toyota! ;-)

#1
pg
2010-06-06 14:24

Bilen är allt för lik tidigare modeller för att locka nya kunder. När dessutom föregångarna, gäller både 9-3 och 9-5 är snyggare än de nya, frågar man sig vart designerna kommer ifrån. Nej Saab, kom med något helt nytt istället, gärna med en helt nyutvecklad miljömotor, där banden med GM är helt borta. Då blir Saaben en bil även för andra än Saabfanatikerna, då blir Saaben en bil värt namnet.

#1
Peter i Sydney
2010-06-08 13:28

Jag tycker nog att den ser på gränsen till småtrevlig ut. Den har ett eget utseende som skiljer den från mängden. Att den är lik tidigare modellen spelar ingen roll för i Kina finns det 200 miljoner bilköpare som aldrig har sett den.

#1
pg
2010-06-10 20:59

Men de bilar som ev. säljs i Kina blir väl de Saabar som tillverkas där. Men kanske en o annan bil letar sig dit från Sverige, men de blir säkert dyra. Måtte det bara inte bli så, att man inte vet vart en Saab tillverkas. Om man ska köpa Saab, ska den vara tillverkad i Sverige.
Vill man gynna Svensk bilindustri vill man ju även veta att bilen är Svensktillverkad. Många Volvoköpare tror ju att de köpt en svensk bil, men de har i själva verket köpt en bil tillverkad i Belgien eller Holland.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.