Bild
Nästa artikel
Nyheter

Volvo fortsätter att backa i USA

Publicerad 4 augusti 2010 (uppdaterad 21 september 2010)
Volvos försäljning i USA sjunker - för tredje månaden i rad. Nästan en tredjedel av försäljningen försvinner i jämförelse med juli 2009.
Audis nya kompaktsuv väger 1205 kilo, tack vare lättviktsteknik. Den lånar säkerhetssystem från de större syskonen i Q-serien, såsom autobroms för fotgängare och andra fordon, adaptiv farthållare, samt kökörningsassistent som kan ta över styrningen i vissa lägen.

Kommentarer

#1 • 2010-08-04 18:06
Ove (not verified)

I stort sett hela Volvos minskning kan förklaras med S60. S60 var under 2009 Volvos mest sålda bil i USA. I ex. juli 2009 sålde man 1600st S60. I juli 2010 sålde man ingen. S60 har slutat tillverkas. Volvo har nu en modell mindre än i fjol. Dessutom den modell man sålde mest av.
Förhoppningen är att när man fått ut alla varianter av nya S60 skall den sälja minst lika bra som den gamla. Helst mer. Det är bara att hoppas att dom får rätt. Förutsättningarna finns. S60 har fått ett bra mottagande i amerikansk press.

#2 • 2010-08-04 19:55
Saabnisse (not verified)

Hur blir det med Volvos försäljningsorganisation i US nu närt Ford sålt?
Den pågående försäljningen av Volvo PV kanske var negativ för presumtiva köpare, nu när den är klar kanske intresset kommer tillbaka.
Det kommer snart att visa sig om det blev rätt köpare av Volvo
.

#3 • 2010-08-05 00:05
Fordonsutvecklaren (not verified)

XC90 har ju också stått för en hel del av försäljningen i USA, men då den är klart föråldrad kan jag tänka mig att amerikanarna nobbar den.
Vi får väl se vad kineserna hittar på fram över, just nu verkar de vara fokuserade på en förvuxen S80 för den egna marknaden...

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.