Nästa artikel
Volkswagen och Audi visar upp nya "coronalogotyper"
Nyheter

Volkswagen och Audi visar upp nya "coronalogotyper"

Publicerad 24 mars 2020
Nytt utseende ska påminna om att vi behöver hålla avståndet för att hindra coronaspridningen.

Volkswagen och Audi har visat upp omgjorda versioner av bilmärkenas logotyper som ska påminna om att vi just nu behöver tänka mer på att hålla avståndet till varandra.

För att inte snabba på spridningen av coronaviruset rekommenderas att hålla två meters avstånd till andra personer, och i samband med det har Audi och Volkswagen gjort ett litet ”logotypexperiment”. Audis fyra ringar dras isär och Volkswagens bokstäver i logotypen likaså.

Både Volkswagen och Audi är hårt drabbade av coronaviruset som bland annat inneburit att produktionen tillfälligt stoppats i fabrikerna. Det drabbar hundratusentals anställda och en mängd olika underleverantörer. 

Volkswagen har nyligen gjort om sin logotyp och ersatt 3D-effekten och skuggorna med en mycket renare, enklare och mer tvådimensionell design. Tanken är att Volkswagen efter dieselskandalen vill förnya sig och spela med öppna kort – ”vara mer transparenta”, heter det i pressmaterialet för den nya logotypen.

Även BMW gjorde nyligen om sin logotyp enligt samma tema, något som skapade en känslostorm i bilvärlden.

Ämnen i artikeln

Kommentarer

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.