Nästa artikel
Toyota C-HR GR Sport är en ny sportversion av hybridsuven
Nyheter

Toyota C-HR GR Sport är en ny sportversion av hybridsuven

Publicerad 25 november 2020
Toyota lanserar en sportigare version av populära designsuven C-HR. Men den blir varken starkare eller snabbare.

Biltillverkarna har lanserat mänger av nya suv-modeller på marknaden de senaste åren. En av trenderna som blivit tydlig är att många av dem även går att köpa med särskilda sportpaket.

De kan vara mer eller mindre omfångsrika: vissa suvar har enbart designmässiga sportpaket som ska se tuffare ut, medan andra löper hela linan ut och ersätter både chassidetaljer och motor.

Läs också: Nya modellen misslyckas i älgtest: ”Inte acceptabelt”

Nu ansluter sig Toyota C-HR till suvarna som går att beställa i en sportigare version. Hybridsuven lanseras i en ny version med namnet Toyota C-HR GR Sport, där GR står för märkets racing- och prestandadivision Gazoo Racing och som nyligen lanserat en sportversion av Yaris.

Toyota C-HR GR Sport börjar säljas under våren 2021 och får bland annat svarta designdetaljer, ny stötfångare, annorlunda frontspoiler, 19-tumsfälgar, styvare fjädring, finjusterade stötdämpare och omprogrammerad styrservo.

På insidan märks silverfärgade detaljer, stolsklädsel i läder och Alcantara med röda sömmar som tillval, läderratt och ett antal GR Sport-logotyper. Drivlinorna förblir dock desamma som i vanliga C-HR, nämligen hybriddrift på antingen 122 eller 184 hk.

Läs också: Skrällen: Märket som petar ned Toyota från kvalitetstoppen

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2020-11-25 15:17
40-talisten

Sportversioner visst, men när får vi komfortversioner?

#2 • Uppdaterat: 2020-11-25 16:02
Peter E

Slöare än farsans golf-00, ska det vara sportigt?

#3 • Uppdaterat: 2020-11-25 17:28
Hasse-e

Heja Toyota!

#4 • Uppdaterat: 2020-11-25 17:37
Carl Trefalt

Om drivlinan är exakt samma som vanliga Toyota C-HR, vad är då Sport.

#6 • Uppdaterat: 2020-11-25 21:05
Hundter

Det är konstigt att de måste se ut som puckelryggar! Om det nu absolut måste vara en Suv, varför inte göra den linjeskön?

#7 • Uppdaterat: 2020-11-25 22:48
mso 1000

19 tums däck då blir det nog ett öronbedövande oljud.
Och har aldrig fattat varför man gör en bil utan bakåtsikt och ett baksäte där man inte kan se åt sidan.

#8 • Uppdaterat: 2020-11-26 00:16
Simon no1

mso, jag har kört 20" i snart 3 år på min, visst låter det lite mer på grov asfalt men inget som får mig att vilja åka 18", utan bakåtsikt? Du har ju både backkamera och backspeglar, jag som har en nackskada är helnöjd att slippa vrida på huvudet för att backa, klockrent, fast på många bilar är det extrautrustning, däremot om man har barn så är bakre sidorutorna små, det har de offrat för designen då ingen trodde de skulle våga släppa den här när den visades upp som prototyp

Peter Karlsson2, ja här finns många bakåtsträvare som inte vill att något ska förändras mer än nått lyse och nån liten list ;)

#9 • Uppdaterat: 2020-11-26 06:44
Stefan Eriksson

Nu hittar biltillverkarna på nya knep för att lura på oss låtsasterrängbilar, Sport och SUV blir för mig inte trovärdigt. En SUV har sämre väghållning, kontakt med vägen och fjädringsegenskaper för sportig känsla än en vanlig bil.

#a • Uppdaterat: 2020-11-26 09:27
Hundter

En skrytbil och inget annat! För barnfamiljer helt omöjlig!

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.