Bild
Nästa artikel
Lexus GS – ny generation 2012

Lexus GS – ny generation 2012

Nyheter

Lexus rycker nu skynket från nya GS. Sedanmodellen lanseras i Sverige under våren 2012 med hybriddrift, som Lexus GS 450h.

Fjärde generationen av Lexus GS premiärvisades under den gångna helgens bilutställning vid Pebble Beach i Kalifornien. Enligt den japanska tillverkaren är bilen den första som demonstrerar märkets nya filosofi vad gäller formgivning.

Modellen har fått en betydligt mer aggressiv framtoning, bland annat genom den omarbetade grillen och strålkastarna med lysdiodinlägg. Enligt Lexus har vägegenskaperna också förbättrats i och med det nya chassiet som fått nya hjulupphängningar och bredare spårvidd.

Bilen som debuterade i USA var en Lexus GS 350 med en V6-motor på 3,5 liter som ger 306 hästar och klarar sprinten 0-100 km/tim på 5,7 sekunder. När bilen väl kommer till Sverige under våren 2012 blir det med hybriddrift och modellbeteckningen GS 450h.

Diskutera: Vad tycker du om nya Lexus GS?

Taggar: Nyheter, , Lexus, Lexus GS

Kommentarer

#1
2011-08-22 18:49

Första gången Lexus har gjort en riktigt snygg GS, tidigare har det varit oblyga, fula MB-kopior eller bara stora och fula. Denna tycker jag dock är undantaget, skitsnygg både inne och ute! Verkar till och med ha snygga skinnstolar och inte bara amerikanska glidarfåtöljer.

#2
Johan Svensson
2011-08-22 19:42

lexus slår allt annat!

#3
2011-08-22 20:14

"Slår allt annat"..helt onödig kommentar, det visar väl sig med tiden beroende på vad och vilka den jämförs med och beror sig på hur man ser på saken... men snygg är den..

#4
2011-08-22 21:11

Jag tycker npg att GS alltid sett lyxigt sportig ut. Den nya är på det hela taget bättre, men jag är lite tveksam till fronten.
(Om någon tycker att jag lyst med min frånvaro, så stämmer det bra - har nu en period med ont om skrivtid.)

#5
2011-08-22 21:24

Är det en stridvagn jag ser eller ett hålfotsinlägg?
Det var den fulaste klump jag någonsin sett!
Näe, Lexus, bättre kan ni! Den vagnen väcker absolut ingen köplust!

#6
2011-08-23 01:40

Snyggaste bilen i sin klass helt klart! Ser spänstig och kraftull. Gillar att den har klassiska sedanlinjer och inte ser ut som en tvålkopp som vissa tyska vagnar med tekniskt försprång gör nu för tiden.

Och.. ja.. den ser ut lite som en BMW BORDE se ut :p

#7
2011-08-23 10:22

Nog är den hyggligt snygg för all del med fina proportioner. Men var är den egna karaktären? För mig ser den ut som ett lyckat "klipp och klistra" jobb av en reklambyrå som fått i uppdrag att göra reklamfilm för t.ex. däck och där man inte vill ha ett specifikt märke på den förekommande bilen.

BMW 5-serie bak och Holden Commodore's front. Varför kan/törs inte Lexus lite mer?

#8
2011-08-23 10:30

Efter att ha tittat på bilden av instrumentpanelen i tio minuter känner jag starkt illamående som en rejäl åksjuka.

Detta är något som i varje fall jag inte tänker komma närmare än som minst 50 meter.
Andas på något sätt gammal Volvo som luktar piprök och våt hund.

#9
Juppe
2011-08-23 10:30

Rålle G: håller med till 100%.

#10
2011-08-23 13:52

Men herre gud. Jag kan inte se en enda snodd linje? De kan ju inte sätta bakluckan fram och tanklocket i fälgen bara för sakens skull?! Snett bakifrån har den lite samma hållning som en 5-serie, eller som 5-serien hade förr. Men det är ju så den SKA se ut. Hade de gjort på nåt annat vis hade den ju sett ut som Lexus utgående modell såg ut - som skit.

#11
Juppe
2011-08-23 16:29

Haha, den ser ju ut som den där Kinesiska remaken av gamla Saab 9-5 :)
Flashigt! :)

#12
Börje Laagerbladh
2011-08-23 20:49

Okej men lite för pluffig och plastig front. Lite för tomma karossidor. Och FÖR lyxig insida, det charmigt mysiga försvinner då.

#13
2011-08-24 00:35

I mitt tycke den snyggaste GS-modellen hitills och jag är nog villig att hålla med Roger om att jag inte kan hitta någon snyggare bil i klassen.
Dock med reservation för att jag inte sett den i verkligheten än ska tilläggas men det ser helt klart lovande ut måste man säga.

#14
Gert A
2011-08-24 18:07

Stulen design och själlös. Två vanliga ord från de som hatar japanskt utan att ha någon orsak till det. Det man inte kör ska man hata. Så är det tyvärr...

#15
Juppe
2011-08-24 21:30

Gert A:
Hata är ett starkt ord. "Ogilla" möjligtvis och det har inget med märkets nationalitet att göra.
Men s.k. "Fanboys" tar alla klagomål på favoritmärket som direkta påhopp på sin person så "hat" är nog snarare något som får stå för dig ...

Lexus bygger säkert bra bilar, men har långt kvar som varumärke i Europa.

#16
Gert A
2011-08-24 21:38

Lexus är mer driftsäkert än t ex Mercedes, BMW och annat överksattat "skräp".

Dessutom mer utstickande design mm än tyskarna som är kopior av varandra. Och ovanligare på vägarna.

Japan var före tyskland redan på 80-talet med kvalitet, teknik mm.

Adeln kör Lexus.

#17
Juppe
2011-08-25 10:38

Gert A: Du har fel!

#18
2011-08-25 11:39

Gert har rätt denna gång! Lexus är betydligt driftsäkrare än tyska bilar som Audi BMW MB det är min erfarenhet.

Sedan så ser ju denna nya Lexus Gs bra ut på bild,men jag väntar med spänning att få se den i verkligheten då först kan man tvärsäkert säga hur den är snygg i verkligheten eller ej. För att inte tala om att köra den. Men har man bestämt sig redan i förväg hur en bil är pga namnet så......

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.