Den 17 december tillkännages de sju finalisterna som kan vinna den internationella utmärkelsen Årets Bil 2013. Innan dess kommer du att kunna se en serie filmer med alla kandidater här på Vi Bilägares webbplats.
Klicka på videofönstret ovan för att se en presentation av Honda CR-V.
	Läs mer:
	Provkörning: Honda CR-V
	Se tidigare filmer:
	Renault Clio – kandidat till Årets Bil 2013
	Opel Mokka – kandidat till Årets Bil 2013
	Kia Optima – kandidat till Årets Bil 2013
	Mazda6 – kandidat till Årets Bil 2013
	Volvo V60 Plug-in Hybrid – kandidat till Årets Bil 2013
	BMW 3-serie – kandidat till Årets Bil 2013
	Toyota GT86 – kandidat till Årets Bil 2013
	Fiat 500L – kandidat till Årets Bil 2013
	Hyundai i30 – Kandidat till Årets Bil 2013
	Toyota Prius Plug-in Hybrid – kandidat till Årets Bil 2013
	Audi A3 – kandidat till Årets Bil 2013
	Chevrolet Malibu – kandidat till Årets Bil 2013
	Peugeot 208 – kandidat till Årets Bil 2013
	Hyundai Santa Fe – kandidat till Årets Bil 2013
	Ford B-Max – kandidat till Årets Bil 2013
	Volvo V40 – kandidat till Årets Bil 2013
	Mercedes A-klass – kandidat till Årets Bil 2013
	Kia Cee'd – kandidat till Årets Bil 2013
	Mitsubishi Outlander – kandidat till Årets Bil 2013 
	Volkswagen Golf – kandidat till Årets Bil 2013
	Skoda Rapid – kandidat till Årets Bil 2013
	Mercedes SL – kandidat till Årets Bil 2013
Diskutera: Vad tycker du om Honda CR-V?
Årets Bil – eller "Car of the year" – delas ut av en jury bestående av 58 motorjournalister från 23 europeiska länder. Vi Bilägares Tommy Wahlström är en av tre svenska representanter i juryn.
För att vara med i omröstningen måste en bil vara helt eller till väsentliga delar ny och gå att köpa i minst fem europeiska länder innan året är slut. Den uppskattade försäljningen måste dessutom överstiga 5 000 bilar per år.
	Kandidatlista:
	Audi A3
	BMW 3-serie
	Chevrolet Malibu
	Citroën C4 Aircross/Peugeot 4008
	Dacia Lodgy
	Dacia Sandero
	Kia Cee'd
	Kia Optima
	Fiat 500L
	Ford B-Max
	Honda CR-V
	Hyundai Santa Fe
	Hyundai i30
	Mazda6
	Mercedes A-klass
	Mercedes SL
	Mitsubishi Outlander
	Opel Adam
	Opel Mokka
	Peugeot 208
	Porsche Boxster
	Range Rover
	Renault Clio
	Skoda Rapid/Seat Toledo
	Subaru BRZ/Toyota GT86
	Subaru XV
	Subaru Impreza
	Volkswagen Golf
	Volvo V40
	Volvo V60 Plug-in Hybrid
	Toyota Prius Plug-in Hybrid
	Toyota Prius+
Kommentarer
Lär vara en toppenbil. Heja Japan!
Har nu testat nya Honda CR-V i en vecka och ställt mot den CR-V 2007 som jag äger så är det faktiskt å ena sidan en helt annan bil men samtidigt är igenkänningsfaktorn väldigt hög. Nya CR-V känns tajt, nätt och rolig att köra men samtidigt är den rymligare och mer ombonad. Framförallt är den tystare och mer eco (2,2 diesel med start/stop) - den har blivit mer kombi och mindre minibuss/mpv vilket nästan bara är av godo. Mitt enda aber är att man inte längre kan skjuta baksätet (60/40) framåt för att vid behov utöka bagageutrymmet. Det kan man på CR-V 2007-2012 och ur familjeperspektivet är den skillnaden en dubbelvagn på tvären eller på längden i skuffen, inte jätteviktigt kanske men en del av den flexibilitet som gjort CR-V till en bra bruksbil för bagageutrymmes-knarkare som mig själv (och med mig de flesta småbarnsfamiljer?) är nu förlorad.
Läste testet i Carsguide där man utnämde nya CR-V till marknadens tråkigaste bil. Urtråkig att titta på och lika tråkig på insidan med en istrumentbräda i billig hårdåplast. Automatlådan som bara är 5-växlad fick också hård kritik. Under rubriken slutomdömme så påstår biltestaren att bilen är så tråkig att han somnade innan han hann skriva ett.
Jadu Sture du har en annan åsikt än i testet som Peter har läst :-)
Enligt den så är bilen ett sömnpiller.
Tror knappast bilen är ett sömnpiller men i ärlighetens namn har jag inte provkört. Honda är kända för körglada maskiner men en SUV är inte byggd för att vara sportig utan för att vara just ett utility vehicle. Vill man ha sport, familjebil och Honda ska man köra Accord Aeorodeck Type-S.
Nej, tror det är en raktigenom trevlig bil.
Enligt herr Clarkson på Topgear så medelåldern för en Hondaägare i England ca. 70 år. Jag börjar närma mig så smått. Man kanske skulle titta på en trots allt.
I ärlighetens namn så var det den framhjulsdrivna instegsmodellen som Carsguide testade.