
Ljustest: Hyundai Ioniq, Kia e-Niro, Tesla Model 3 och Volkswagen ID.3 (2020)
Så bra är ljuset i Hyundai Ioniq, Nia e-Niro, Tesla Model 3 och Volkswagen ID.3.


Hyundai | Halvljus | Helljus |
Längd, m | 135 | 173 |
Bredd, m | 27 | 12 |
Betyg | 5/5 | 2/5 |
Spolning: Nej.


Kia | Halvljus | Helljus |
Längd, m | 139 | 176 |
Bredd, m | 27 | 18 |
Betyg | 5/5 | 3/5 |
Spolning: Nej.


Tesla | Halvljus | Helljus |
Längd, m | 122 | 221 |
Bredd, m | 27 | 24 |
Betyg | 4/5 | 4/5 |
Spolning: Nej.


Volkswagen | Halvljus | Helljus |
Längd, m | 100 | 236 |
Bredd, m | 26 | 30 |
Betyg | 3/5 | 4/5 |
Spolning: Nej.
Hyundai och Kia har på typiskt sydkoreanskt manér bra halvljus men sämre helljus. Inställningen av Teslas strålkastare kan bekvämt justeras från förarplats. ID.3-strålkastarna ger testets bästa helljus. Samtliga testbilar hade LED-strålkastare.
Medelvärde | Halvljus | Helljus |
Längd, m | 99 | 186 |
Bredd, m | 25 | 18 |
Redan registrerad? Logga in för att fortsätta läsa.
Logga inÄr du tidningsprenumerant? Skapa din digitala inloggning.
Registrera
Det här är en del av vårt premium-innehåll. För att läsa vidare behöver du starta en prenumeration eller logga in ifall du redan har ett konto.
✅ Tillgång till alla artiklar ✅ Digital tidning ingår ✅ Exklusivt nyhetsbrev