Bild
Nästa artikel
Nya bilar 2011: Från A till V

Nya bilar 2011: Från A till V

Reportage

Många spännande bilnyheter väntas till Sverige under 2011. Här har samlar vi dem i en genomgång från Alfa Romeo till Volkswagen.

Alfa Romeo
Nya Alfautmanaren i Golfklassen, med namnet Giulietta, börjar säljas sent i höst i Sverige. Giulietta efterträder Alfa Romeo 147, som aldrig blev någon succé trots att den utnämndes till Årets Bil 2001.

Giulietta kommer med flera motoralternativ, bland annat en tvåliters turbodiesel på 170 hk. Priset med just den motorn lär hamna omkring 270 000 kr. Billigare blir dieselmotorn på 105 hk samt en bensinmotor på 120 hk. Den sistnämnda lär få en prislapp under 200 000 kr.

Audi
Den stora nyheten från Audi 2011 lär bli nya A6, den fjärde generationen. Premiären på sedanen väntas ske under våren. Kombimodellen Avant får troligen premiär på Frankfurtsalongen hösten 2011. Men om A6 Avant kommer till Sverige 2011 eller får vänta till 2012 är högst osäkert.

Nya A6 kommer i flera motoralternativ, enklaste motorn kan bli en fyrcylindrig maskin på 180 hk. Det kommer också V6-motorer på och effekten på dessa lär vara 201 hk, 242 hk och 296 hk. Framhjulsdrift finns i basversionerna, medan fyrhjulsdrift blir tillval.

A7 är en försmak av nya A6, en lyxcoupé baserad på samma bottenplatta som A6. Den kommer till Sverige i januari och priserna börjar på 485 000. Fyra V6-motorer finns att välja på vid introduktionen, två dieslar och två bensinare.


En annan Audi-nyhet blir R8 GT Rtronic, en vässad version av sportvagnen R8. V10-motorn på 5,2-liter har fått ytterligare 35 hk, totalt nu 560 hk. Vikten har också minskat med omkring 100 kg. Det gör R8 GT till ännu snabbare. Toppfarten uppges till 320 km/tim och accelerationen 0–100 skall gå på 3,6 sekunder.

Priset är satt till 1 858 600 kr, men tyvärr kommer du inte att kunna köpa den här bilen även om du har råd. Totalt kommer bara 333 exemplar att tillverkas, och de fåtal som hamnar i Sverige är redan sålda. Varje exemplar får sitt produktionsnummer med ett emblem på växelspaksknoppen.

Det ryktas också om en ny generation av A3, baserad på sjätte generationens Volkswagen Golf. Men det är möjligt att A3 får vänta till 2012.

BMW
En ny generation av suven X3 kommer i början på 2011. Den nya modellen är nästan åtta cm längre än tidigare, men är både något smalare och lägre än förut. Hjulbasen är 1,5 cm längre än på föregångaren och bagageutrymmet ska också ha vuxit. X3 kommer numera att tillverkas i USA, precis som X5 och X6.

X3 kommer med flera motoralternativ, billigast och snålast blir en fyrcylindrig diesel på 184 hk.

En ny generation av 6-serien lär också bli aktuell inom den närmaste framtiden. Nyligen visades 6-serie concept, som inte lär skilja sig mycket från den färdiga produktionsbilen. Vilka motorer som kommer att finnas är oklart, men V8-motorer lär det bli.

Tekniken på tidigare 6-serien var mycket lik 5-serien och så lär det också bli på kommande generation.

Det ryktas också om en ny generation av 3-serien, med premiär på Frankfurt hösten 2011. Men det är osäkert om den i så fall hinner börja säljas i Sverige 2011 eller om premiären blir 2012. Nuvarande generation kom 2005.

Cadillac
Märket för en undanskymd tillvaro på den svenska marknaden med blygsam försäljning. Men två nyheter verkar vara aktuella för den europeiska marknaden, även om det är osäkert om de kommer till Sverige.

En Cadillac med kombikaross blev ingen succé när bilen hette BLS och baserades på Saab 9-3. Men Cadillac försöker igen med den större CTS Sports Wagon som ska konkurrera med Mercedes E-klass och BMW 5-serie Touring.

CTS Sportswagon finns med antingen bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Köparen kan välja mellan V6-motor på tre liter och 276 hk eller V6-motor på 3,6-liter och 311 hk. En V8 samt en dieselmotor lär också vara på gång.

Cadillac Escalade är en av marknadens största suvar och en riktig bränsleslukare. Nu finns den med hybridsystem som sänker förbrukningen. Motorn är en bensin-V8 på hela sex liters cylindervolym och den ger 337 hk. En elmotor gör dock att fyra cylindrar automatiskt stängs av om de inte behövs.

Det gör att förbrukningen ska vara sänkt med 20 procent jämfört med en bil utan hybridsystem. Ändå är förbrukningen inte särskilt låg, 11,3 l/100 km blandad körning. Fyrhjulsdrift med olika lägen finns också i Escalade.

Chevrolet
Orlando är en ny sjusitsig MPV från Chevrolet som blir efterföljare till Transport och Uplander. Till Sverige kommer bilen i februari-mars och finns då med 1,8-liters bensinmotor på 141 hk och tvåliters dieselmotor på 163 hk. Senare kommer en nedbantad dieselmotor på 130 hk.

Mellanklassmodellen Cruze kommer i femdörrars halvkombiutförande och blir en direkt konkurrent till Mitsubishi Lancer. Cruze i femdörrarsversion kommer att börja säljas i Sverige till sommaren.
Småbilen Aveo kommer i en ny generation, även den väntas till sommaren 2011.

Aveo kommer med flera olika motorer; 1,3-liters diesel- motor på 70 eller 95 hk, 1,2-liters bensinmotor på 70 eller 86 hk, 1,4-liters bensinmotor på 100 hk samt 1,6-liters bensinmotor på 105 hk.

Camaro blir en efterlängtad nyhet för alla USA-bilsälskare i Sverige. Bilen har funnits i USA i något år och sålts via direktimportfirmor, men nu har Chevrolet beslutat om en officiell import av Camaro till Sverige. Camaro finns med V8-motor på 426 hk och väntas hit under september nästa år.

Citroën
En ny generation av Golfklassaren C4 blir Citroëns stora nyhet för 2011. C4 kommer till Sverige i februari med flera olika motoralternativ, bland annat en från BMW på 120 eller 150 hk.

Nya C4 är större än sin föregångare och det märks speciellt i bagageutrymmet som vuxit med 60 liter. De yttre måtten har också vuxit, nya C4 är bland annat fem cm bredare än förut och mäter nu 433 cm på längden, 179 cm på bredden och 149 cm på höjden.

Precis som DS3 blev en mer påkostad C3 gör Citroën om samma trick med DS4, som kommer under maj 2011. DS4 är en lyxigare bil baserad på C4, men bilen är mer coupélik i profilen. Tre bensinmotorer och två dieslar kommer, de senare på 120 hk eller 150 hk.

DS4 är sex cm kortare, fyra cm högre och två cm bredare än motsvarande C4. Elbilen C-Zero börjar också säljas under nästa år, med ett pris på 362 000. C-Zero är syskonbil med elbilarna från Mitsubishi och Peugeot.

En crossover basserad på Mitsubishi ASX väntas också under 2011.

Ford
En ny generation av mellanklassaren Focus kommer under 2011. Focus lär komma i minst tre karossutföranden: halvkombi, kombi samt sedan. Premiär för Focus i Sverige blir det i mars nästa år. Vilka motoralternativ som kommer är dock inte känt, men räkna med både flexifuel samt dieselmotorer.

En cabrioletversion av småbilen Fiesta, kallad Fiesta CC, kan också vara på väg att lanseras. Men om den bilen kommer är osäkert.

Hyundai
Hyundai ix20 är en kompakt MPV i samma storleksklass som Opel Meriva och blir syskonbil med Kia Venga som delar samma teknik. Hyundai ix20 kommer till Sverige i januari med tre motorer, 1,4-liters bensin eller diesel på 90 hk samt en 1,6-liters bensin på 125 hk.

En ersättare till Sonata kommer i augusti-september under namnet i40, först enbart som kombi men senare även som sedan. Detta till skillnad från Sonata, som tidigare bara funnits i sedanutförande. Vilka motorer som i40 kommer med är inte bestämt, men gissningsvis kommer i40 och Kia Optima dela en del teknik.

Hyundai Genesis Coupé kommer till Sverige under våren. Genesis Coupé är en tvådörrars sportcoupé med 3,8-liters V6-motor på drygt 300 hk eller en tvåliters turbofyra på 210 hk. Till V6:an finns automatlåda, till turbofyran finns sexväxlad manuell låda.

Jaguar
 En kombimodell av XF, kallad XF Estate, kan komma att bli verklighet. Rykten har länge spekulerat i när bilen kommer ut på marknaden. Konkurrenter som Audi A6 Avant, Mercedes E-klass kombi och BMW 5-serie Touring säljer bra runt om i Europa och förmodligen vill Jaguar komma med en bil i den klassen.

En av orsakerna till att XF Estate låter vänta på sig lär vara att Jaguar letar efter en plattform för fyrhjulsdrift till modellen. En annan orsak kan vara att man vill utveckla bränslesnålare motorer först. Det är med andra ord högst osäkert om bilen kommer till Sverige 2011 eller 2012.

Jeep
Jeep Grand Cherokee lanseras i Sverige efter nyår. Det blir den fjärde generationen Grand Cherokee sedan 1993. Nya Jeep Grand Cherokee lanserades redan förra året i USA, medan Europamarknaden har fått vänta. Till en början kommer bilen endast med bensinmotor, men en dieselmotor lär komma i maj.

För första gången i Jeep erbjuds nu ett hjälpsystem för terrängkörning, liknande det som Land Rover har. För Jeeps del kallas systemet Select Terrain och kan ställas in i fem olika lägen beroende på om underlaget är sand/lera, snö, klippor eller asfalt. Det finns också ett automatikläge.

Till Select Terrain finns Quadra Lift, som innebär höjbar luftfjädring. Normalläget ger 20,5 cm markfrigång, men bilens kan höjas till maximalt 28,2 cm markfrigång. Tre system för fyrhjulsdriften erbjuds också.

Nya Jeep Grand Cherokee ska få större innerutrymmen och interiören får snyggare materialval. Minst tre olika motorer ska finnas, varav en 5,7-liters Hemi-V8 och en dieselmotor.

Kia
Minibilen Picanto och småbilen Rio kommer i nya generationer under 2011. Till Sverige kommer Picanto under våren och Rio lanseras under augusti-september.

En minst lika spännande nyhet är Kia Optima, en fyrdörrars sedan som ska konkurrera med bland andra Toyota Avensis, VW Passat och Opel Insignia. Optima kommer till Sverige efter sommaren 2011 och till en början med två 1,7-liters dieselmotorer på 136 hk eller 160 hk.

Priset lär hamna omkring 225 000 kr och Optima ersätter tidigare sedanmodellen Magentis. Optima är längre, bredare och lägre än sin föregångare och erbjuder också större innerutrymmen än Magentis.

Men marknaden för sedanbilar som inte är av premiummärke är begränsad i Sverige. Först med en kombimodell kan Optima konkurrera på allvar i den här storleksklassen.  En kombi är också under utveckling, men det är osäkert om och när den kommer.

Lancia
Italienska Lancia återkommer på den svenska bilmarknaden 2011 efter lång frånvaro. Märket ska nylanseras i Sverige i juni 2011. Vilka modeller som kommer att säljas är inte klart, men troligen kommer modellen Delta hit. Det är en halvkombimodell i Golfklass, baserad på teknik från Fiat.

Vilka motoralternativ som kommer hit och till vilka priser är inte klart. Utomlands finns Delta med motorer från 105 hk till 200 hk.

Dessutom kommer tidigare Chrysler-modeller att säljas under namnet Lancia, efter att Lancias ägare Fiat numera också äger Chrysler. Det innebär att vi troligen kommer att få se modellerna 300C och Grand Voyager under namnet Lancia istället för Chrysler.

Lexus
CT 200h är Lexus bidrag till Golfklassen och ska konkurrera främst med BMW och Audi.  Lexus CT 200h är 432 cm lång, 177 cm bred och 143 cm hög. Bilen får samma hybridteknik som redan finns i Toyota Prius och Auris. En 1,8-liters bensinmotor på 99 hk samt en 60 kw elmotor ger tillsammans 136 hk.

Till Sverige kommer CT 200h i slutet av mars 2011. Priserna börjar på cirka 270 000 kr.

Land Rover
Land Rovers lyxmärke Range Rover kommer med en kompakt suv, kallad Evoque. Bilen baseras på teknik från Land Rover Freelander och får samma slags terrängprogram där olika inställningar av bilen görs beroende på underlag.

Evoque kommer med olika motorer, bland annat en tvåliters bensinmotor från Ford som ger 240 hk. En 2,2-liters diesel finns också med effektuttag på 150 hk eller 190 hk. Samma motor finns också i en snålvariant, då ska Evoque släppa ut 129 gram CO2/km.

Det möjliggörs genom att bilen blir framhjulsdriven, vilket den är först i Land Rovers historia att bli. De dyrare modellerna får dock fyrhjulsdrift.

Evoque får till en början en tredörrars kaross, men senare kommer också bilen som femdörrars. Priserna är inte satta, men baspriset för Evoque lär hamna omkring 400 000 kr.

Mazda
Mazdas 5 är en familjebuss i samma storleksklass som Renault Scenic och VW Touran. Den första generationen kom 2005, nu är det dags för en ny modell. Nya Mazda 5 kommer hit i januari och priserna börjar på 212 900 kr. Mazda 5 är 459 cm lång, 175 cm bred och 162 cm hög.

Det innebär att bilen är åtta cm längre än sin föregångare, detta för att förbättra krocksäkerheten.

Motoralternativen blir två bensinmotorer, 1,8 liter och 115 hk samt en tvåliters motor på 150 hk. Någon månad senare kommer också en dieselmotor på 1,6 liter och 115 hk.

Mercedes
En fyrdörrars coupé med läckra former gjorde CLS till en succé när den kom 2004. Nu kommer en ny generation CLS till Sverige i början av nästa år.

Till en början kommer CLS med 3,5-liters V6-motor på 306 hk samt en V6-motor på 265 hk. I april väntas en V8-motor på 408 hk också komma. Men det ryktas också om en kommande AMG-version med dubbelturbo V8 på 5,5-liter och 536 hk.

Fler nyheter från Mercedes är att vänta under 2011. På Detroitsalongen kan en ny generation av suven ML göra entré. Det blir den tredje generationen ML och en Sverigelansering kommer i så fall att ske senare under 2011. Möjligen visas också tredje generationen av sportbilen SLK under 2011.

Den viktigaste modellen för Mercedes är C-klass och rykten gör gällande att en helt ny generation lär visas upp på Frankfurt-salongen nästa höst. Det innebär i så fall en kort livscykel för nuvarande generation som debuterade 2007.

Nissan
Småbilen Micra kommer i en ny generation, den fjärde sedan introduktionen i början av 1980-talet. Den nya generationen blir sex cm längre än föregångaren och axelavståndet har ökat med två cm. Nya Micra är 378 cm lång, 167 cm bred och 152 cm hög.

Priserna lär börja kring 120 000 kr när bilen kommer till Sverige sent i höst. Motorn är en 1,2-liters trecylindrig bensinmotor på 80 hk, senare kommer också en trecylindrig turbo på 98 hk.

Nissan Juke är en märklig korsning av suv, sportcoupé och småbil och kan beskrivas som en lillebror till populära Qashqai. Juke är 413,5 cm lång, 176,5 cm bred och 157 cm hög.

Juke finns både som framhjulsdriven och fyrhjulsdriven, men det senare finns enbart i kombination med en 1,6-liters turbomotor på 190 hk. Juke finns även med 1,5-liters diesel på 140 hk samt 1,6-liters bensinmotor på 117 hk.

Tre olika växellådor finns, femväxlad manuell, sexväxlad manuell samt steglös CVT-låda. Priset börjar på 154 900 kr och den dyraste modellen kostar 100 000 kr mer.

Nissan presenterar även elbilen Leaf på den svenska marknaden under 2011.

Opel
Förutom Astra Sports Tourer och laddhybriden Ampera kommer också en ny generation Zafira. Det blir den tredje generationen av Opels familje-MPV sedan den första Zafiran kom för över tio år sedan.

Tidigare har Zafira baserats på teknik från Astra och så lär det sannolikt bli även på den nya generationen. När bilen kommer till Sverige är oklart, men Zafira lär premiärvisas på bilsalongen i Genève i mars.

Peugeot
Förutom elbilen iOn och 3008 i hybridutförande kommer mellanklassaren 508, ersättaren till 407 och stora 607. 508 har ett elegant utseende som för tankarna till Maserati. 508 finns både som kombi och som sedan, den förra lär bli storsäljaren i Sverige. Lansering sker i april.

508 är 479 cm lång i sedanutförande och kombin är två cm längre. Bilen blir rymligare än 407 och ska enligt Peugeot vara likvärdigt stor inuti som 607. Motoralternativ från 112 till 204 hk finns, både dieslar och bensinare.

En fyrhjulsdriven hybridversion baserad på samma teknik som i 3008 hybrid kommer också att lanseras senare. En crossover basserad på Mitsubishi ASX väntas också under 2011. Troligen blir namnet 2008.

Porsche
Öppna Speedster är en specialmodell av 911 och kommer till Sverige strax före årsskiftet. Men bara 356 exemplar tillverkas och endast ett fåtal kommer hit. Speedster får en 3,8-liters sexcylindrig boxermotor på 408 hk och blir 4,4 cm bredare än en vanlig 911 Carrera.

Den första Speedstern kom 1953 och den nya modellen blir den fjärde Speedstern sedan dess. Några officiella priser är inte kända, men Speedster lär kosta över två miljoner kr.

Samma motor på 3,8 liter och 408 hk finns också i nya Carrera GTS, som i 911-serien ligger mellan Carrera S och 911 GT3. Motorn blir 23 hk starkare än i Carrera S. Porsche 911 Carrera GTS kommer till Sverige strax före årsskiftet både som coupé och som cabriolet.

Renault
Wind är en tvåsitsig roadster och utmanare till Opel Tigra. Wind är 383 cm lång och utrustad med plåttak som kan fällas på tolv sekunder. Tekniken i övrigt kommer från småbilen Twingo. Wind kommer eventuellt till Sverige under våren.

Renault hoppas kunna sälja Wind med ett baspris på 160 000 kr, men det är oklart om bilen verkligen hittar hit. Wind finns med en 1,6-litersmotor på 133 hk samt en 1,2-liters- motor på 100 hk.

Renault Fluence är en Mégane i sedanutförande och som numera även ska finnas med eldrift. Priserna är klara, Fluence kostar 266 750 kr plus en batterihyra från 799 kr per månad. Bilen går att förhandsbeställa nu, men några leveranser blir det inte förrän tidigast i början av 2012.

Saab
Saabs stora nyhet för 2011 blir kombimodellen av 9-5, som ska börja tillverkas under sommaren. Det blir samma motoralternativ som till 9-5 sedan. Några priser är inte satta ännu och det är också oklart när bilen kommer att finnas ute på marknaden. Men det bör handla om sensommaren eller tidig höst 2011.

En annan Saab-nyhet blir 9-4X som har fått vänta länge på premiär. Modellen har blivit uppskjuten ett par år, i väntan på att Saabkrisen ska lägga sig. 9-4X är en kompakt-suv i samma storlek som Volvo XC60, BMW X3, Audi Q5 och Mercedes GLK.

Tillverkningen lär ske i Mexiko tillsammans med syskonbilen Cadillac Provoq. 9-4X är 478 cm lång, 208 cm bred och 168 cm hög.

Fyrhjulsdriven lär 9-4X bli, även om framhjulsdrift troligtvis också kommer att finnas. Vilken slags fyrhjulsdrift 9-4X får är osäkert, förmodligen får de första årsmodellerna Haldexsystemet. Men i framtiden har Saab flaggat för ett delvis egentillverkat 4WD-system.

Seat
Alhambra är en sjusitsig MPV som börjar säljas i sin andra generation i januari 2011. Den förra modellen kom i mitten av 1990-talet och har förändrats måttligt sedan dess. Men nu är det dags för en helt ny modell. Nya Alhambra blir precis som sin förra generation syskonbil med Volkswagen Sharan.

Alhambra är 485 cm lång och finns med 1,4-liters bensinturbo på 150 hk samt en tvåliters diesel på 140 hk.

Subaru
Med Sti Racing återinför Subaru sedankarossen som förut fanns på Impreza WRX. STi racing sedan är den snabbaste sedanmodellen på Nürburgring, enligt ett nytt rekord. Under huven sitter en 300 hk turbomatad fyra. Till Sverige kommer modellen sent i år med ett pris på 434 900 kr.

En helt ny generation av Impreza kommer under nästa år. Preliminär lansering är september. Vilka motorer som kommer eller några priser är inte klart. En crossover-modell av Impreza, kallad XV, kommer senare också, men lär lanseras vid årsskiftet 2011/2012.

Suzuki
Kizashi blir Suzukis stora nyhet för 2011. Det är en mellanklassedan, som i Sverige endast kommer att säljas i toppversion. Det innebär fyrcylindrig motor på 2,4 liter och 180 hk, steglös CVT-låda och fyrhjulsdrift.

Kizashi kommer att kosta omkring 280 000 kr. Bilen är 465 cm lång, 182 cm bred och 148 cm hög. Namnet Kizashi betyder ungefär varningstecken på japanska.

Suzukis småbil Swift kommer i en ny generation nu i höst och nästa år finns den också med fyrhjulsdrift, något Swift blir ensam om i sin storleksklass på svenska marknaden. Svensk lansering av Kizashi och Swift med 4WD är tänkt att ske i slutet av februari.

Toyota
Toyotas MPV-modell Verso får en lillebror, kallad Verso-S. Verso-S ska konkurrera med bland andra Opel Meriva, Citroën C3 Picasso och Kia Venga. Verso-S finns med 1,33-liters bensinmotor på 99 hk eller 1,4-liters dieselmotor på 90 hk.

Verso-S är strax under fyra meter lång och hjulbasen är 2,55 meter. Det bör ge bilen en rymlig interiör. När Verso-S kommer till Sverige är oklart, men det blir under 2011.

Det ryktas också om en MPV-modell med hybriddrift, men om den modellen kommer 2011 återstår att se.  Sportbilen FT-86 kan också bli verklighet inom en snar framtid. Toyota har inte haft någon sportbil för Europamarknaden på flera år. Motorn i FT-86 lär bli en fyrcylindrig boxer från Subaru.

Volkswagen
Volkswagen Passat hör till storsäljarna i Sverige och den nya generationen kommer troligen inte att ändra på det. Bilen är i grunden densamma som tidigare, men Volkswagen har försiktigt förändrat den.

Passat följer samma förändringsmönster som genomfördes på sjätte generationen av Volkswagen Golf för ett par år sedan.

Fronten på nya Passat ska knyta an till lyxvagnen Phaeton och en del ny teknik ska locka köpare hoppas Volkswagen. Bland tekniken finns en adaptiv farthållare med distansradar och nödbromssystem som ska bidra till att undvika olyckor.

Passat kommer med ett flertal motoralternativ, samtliga ska vara mer bränsleeffektiva än tidigare. Priserna börjar på 239 900 kr. Tillägg för kombi blir 10 000 kr.

En ny generation av Volkswagens familjebuss Sharan kommer också äntligen ut på marknaden. Den förra generationen har hängt med sedan 1995. Sharan har blivit 22 cm längre, 9,2 cm bredare och hjulbasen är förlängd med 7,5 cm. Höjden är dock något lägre. Fyra olika motorer ska finnas, två bensinmotorer och två dieselmotorer.

Cabrioletmodellen Eos förnyas med ny front och snålare motorer. Eos får en dieselmotor på 140 hk samt bensinmotorer mellan 120 och 270 hk. Premiären blir senare i höst, men till Sverige kommer bilen inte förrän i början på 2011.

Det ryktas också om en ny generation av VW Beetle, retrobilen som kom 1998 och som bara har ändrats måttligt sedan dess. Nuvarande Beetle är baserad på fjärde generationens Golf. När en ersättare dyker upp är den troligen baserad på nuvarande Golf.

Men om en ny generation kommer ut på marknaden under 2011 eller om modellen får vänta är osäkert.

Diskutera: Vilken nyhet är mest intressant 2011?

Taggar: Reportage,

Kommentarer

#1
Jan_A
2010-11-26 13:35

Inget nytt från Volvo nästa år alltså? I år har man iofs lanserat både V60 och S60. Kanske kommer C30 med fem dörrar?

#2
jörkky
2010-11-26 14:53

kommer även nya jetta till kännedom!

#3
Khaled Farhad
2010-11-26 18:02

Volvo ska faktiskt presentera en ny bil på Frankfurt salongen i september nästa år. Men vilken det blir vet jag inte??

#4
Pejman
2010-11-26 19:59

Nissan Juke är intressant. .Slut

#5
Khaled Farhad
2010-11-26 21:06

Såg faktiskt en Nissan Juke idag, den är så liten och konstig.

#6
kameo
2010-11-27 10:22

Men Nissan Juke kom ju ut för två månader sedan??

#7
2010-11-27 10:32

A, det är sant. Men tydligen så räknas den som de andra bilarna som kommer ut senare på året som en 2011 års modell...

#8
2010-11-27 14:19

Ny C-klass nästa höst? Verkar inte troligt. Faceliften till dagens kommer i Januari och att den inte skulle leva ens ett år verkar inte vara troligt. Just nu rullar B-klassens efterträdare maskerad på vägarna. I tordags var testpatrullen i Göteborg och drog norr ut på 45:an. Förmodligen mot Lappland. De trista är väl att rykterna säger Renaultmotorer till de svagare modellerna.

#9
2010-11-27 17:39

"Det trista är väl att ryktena säger Renault-motorer till de svagare modellerna". Kan bara instämma. Det måste vara urtrist för de som har en B-klass med 116 hk bensin. Om dom råkar prova en bil med Renaults ganska nya 1,4:a. Renault-motorn är så "kul", att både inbitna diesel-entusiaster(som jag), och de som har bil med större bensinmotor, blir både hastigt och lustigt omvända. Den nya Guden kan bli Renault 1,4TCe. (Därmed inte sagt att det inte finns andra ypperliga bensinare 100-160 hk. T.ex. har VAG en del såna.)

#10
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#11
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#12
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#13
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#14
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#15
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#16
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#17
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#18
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#19
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#20
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#21
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#21
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#21
2010-11-29 20:53

Nissan Juke

#22
2010-11-29 21:25

oj oj oj sorry det var inte meningen dator fastnade och råkat trycka flera gånger på skicka kommentar knappen.
förlåt!

#23
Uno Lööv
2010-12-07 17:42

Nissan Juke

#24
Uno Lööv
2010-12-07 17:43

Ska vi slippa Peugeots fula "grillar" i framtiden? Äntligen´, något mindre iaf.

#25
Uno hatar Simon
2010-12-07 17:45

Ont om sidolister, ser fattigt ut utan plus opraktiskt. Och snart får man köpa en Mercedes om man inte vill ha en plastig "stötfångare" som täcker hela bilen...

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.