
Avsnitt 265: Vi resonerar hur batteristorlek kan påverka det psykiska välmåendet, delar erfarenheter efter 9000 mil i sydkoreansk laddhybrid och reder ut hur Northvolt kan påverka vägprojekt i Norrland.
Tryck på play och lyssna på Vi Bilägares podcast. Medverkande i detta avsnitt är Fredrik Diits Vikström, Anders Helgesson och Maria Dahlin.
Det strömmar in nya bilmärken på den svenska marknaden. Senast i raden är Aiways som ska sälja elsuven U5 för strax över 400 000 kr.
– Det börjar bli många nu. Hur många kinesiska bilmärken får egentligen plats i Sverige?, undrar Fredrik Diits Vikström.
Han har även bytt ut sin Kia Optima Plug-in Hybrid mot en annan laddhybrid i form av Seat Leon e-Hybrid.
– Jag saknar faktiskt Kian. Den var superbekväm och hade fler finesser än Seaten, och nu måste jag in och krafsa på pekskärmen för att ändra alla inställningar.
Kommentarer till artikeln (6)