Bild
Nästa artikel
Toyota Etios – lågprisbil för Indien

Toyota Etios – lågprisbil för Indien

Nyheter

Toyota Etios lanseras nu i Indien. Med ett pris under 80 000 kronor blir bilen en utmanare i budgetklassen.

Det är inte bara bilmarknaden i Kina som växer i hög fart. Efterfrågan på billiga familjebilar för den nya medelklassen skjuter även i höjden i Indien.

Toyota vill ta del av kakan och lanserar nu sedanmodellen Etios. Bilen har utvecklats för just den indiska marknaden och kostar under 80 000 kronor.

På längden mäter den 4,2 meter och under huven finns en bensinmotor på 1,5 liter och 89 hästar. Förbrukningen stannar på 0,57 liter/mil.

Bilen uppges ha krockkuddar för förare och passagerare samt ABS-bromsar, men inget antisladdsystem.

Leveranser av Toyota Etios inleds i januari 2011 och i april lanseras en halvkombivariant. Toyota planerar att använda arkitekturen till flera motsvarande modeller för bland annat Kina, Brasilien och Thailand.

Diskutera: Vad tycker du om Toyota Etios?

Taggar: Nyheter, , Toyota

Kommentarer

#1
Greger G.
2010-12-06 15:25

Yes!!! Toyota i ett nötskal! :-o De bygger Lågp(ris) ursäkta Lågpris-bilar (ska det vara) hehe... Tur att vi har Saab som förser oss med högkvalitativa Premium-bilar! :-)

#2
Raymond K
2010-12-06 15:31

Vadå Saab premium? Och Toyota bygger inte endast lågprisbilar, denna bilen ÄR Toyotas premiumbil.

#3
j a r l
2010-12-06 16:20

Betydligt lyxigare än något Saab nånsin kommer tillverka

#4
j a r l
2010-12-06 16:26

http://www.whatcar.com/car-reviews/saab/9-5-saloon/summary/25877-2

"The ride is jiggly at all speeds, and there’s too much wind- and engine noise. The seats are poorly shaped and interior quality isn’t good enough."

#5
Greger
2010-12-06 16:29

Om Saab hade en sån här modell så skulle dom iaf sälja NÅGRA bilar. Muhahahaa.

#6
huno
2010-12-06 16:35

Skyddslister får man väl betala extra för i Sverige så jag kallar det premium. Resten överraskar inte, Toyota har alltid varit lågprisbilar men till överpris.

#7
huno
2010-12-06 16:36

Betydligt mindre stötfångare än de svenska plastiga toyotorna.

#8
Raymond K
2010-12-06 16:38

Det bästa man kan säga om denna bilen är..................
Jag kommer inte på något.

#9
Greger G.
2010-12-06 16:40

Den "äkta Greger svarar"... Detta har tagits upp ett dussin gånger redan Jarl (du måste ha kort minne)!
Inte konstigt alls att What Car skrev en sådan recension!

Brittiska Saab hade ju gjort ett "heltokigt spec. -val" gällande de provbilarna!!!

Be mamma eller pappa att översätta åt dig (om de kan Engelska)...

"Let me tell you about the 9-5. It felt good on the press launch in Sweden, but has been almost universally panned here on the basis of the UK-market road test cars. The combination of a lumpy, agitated ride and an overall wooden-ness of feel are the chief reasons, although some have disliked the cabin’s pervading blackness. Saab GB made the disastrous mistake of specifying its press cars with Sport suspension, big wheels and ultra-low-profile tyres, and this was the result.

Stung by the criticism, Saab converted one car to non-Sport spec. I tried this car on disintegrating UK roads and it was brilliant: crisp but fluent, agile well beyond its size, an unexpectedly capable cross-country weapon. This was the car I had in mind when I said on the launch that I’d rather have one than a new 5-series or an A6, and it was a relief not to have to change that view. It deserved its place on my shortlist, being rather more engaging than the Volvo. Sadly, perhaps because some judges hadn’t experienced the Saab in the correct form, too few others agreed with me."

Länk: http://www.saabsunited.com/2010/11/evo-talk-about-british-saab-9-5-road-tests.html

#10
Johan J
2010-12-06 16:44

Undrar hur snabbt den första återkallelsen kommer och hur många återkallelser Toyota har planerat för denna modell!?

#11
Uno Lööv
2010-12-06 16:46

Jo, snyggt med sidolist som fyller upp sidorna. ser dyrt ut.

#12
Uno Lööv
2010-12-06 16:47

Johan J blir väl minst 5 återkallelser.

#13
Janos J.
2010-12-06 16:47

Kan man bara koka Indiskt ris med denna???

#14
Uno Lööv
2010-12-06 16:53

Älskar när vi med mer eller mindre fakta retar upp de hjärndöda Toyotaälskarna.

#15
Uwfno woon awf Lööwf
2010-12-06 16:54

Sådär, gjorde mitt namn lite mer retsamt...

#16
2010-12-06 16:54

Härligt att se hur stort intresse det finns runt Toyota, varje forumtråd fylls med inlägg.....:)

#17
Uwfno woon awf Lööwf
2010-12-06 16:57

Simon, en av de träffade

#18
2010-12-06 17:39

Träffad...? Utveckla gärna vad du menar....:)

#19
Erik N
2010-12-06 17:43

@Jarl som skrev: "Betydligt lyxigare än något Saab nånsin kommer tillverka". När kommer Toyota att införa antisladdsystem på sina bilar (se ovan)?

Jag har nog dessvärre (hehe...) ;-) Ingen chans att tävla mot den med min Saab 9-3 1,9 TTiD = Dieselmotor på 1,9 liter och 180 hästar (0,45 liter/mil). Toyota = Bensinmotor på 1,5 liter och 89 hästar (0,57 liter/mil). Det är Toyota Premium!!! ;-)

#20
johan_
2010-12-06 18:14

världens bästa bil! behöver jag säga mer :)

#21
roger_
2010-12-06 18:20

Billig och säkert med hög kvalitet. Svenska märken = tråkiga skitbilar (med undermålig kvalitet) ha ha ha

#22
Uno Tage Lööv
2010-12-06 18:28

Simon, det vet du nog. Med atnke på mitt "påhopp" på er Toyotaälskare längre ner i tråden. Är bara fler som drabbas när du hålelr på att bråka på Vi Bilägare såhär. Mvh Uno, 500 år gammal.

#23
Erik N
2010-12-06 18:33

johan_ & roger_ = (avslöjade som) jarl! ;-) Som inte kommit så långt i skolan än, att han lärt sig att ett namn ska börja med en versal (stor bokstav Jarl)! Frågan är bara om den skulle klara en, eller hela två stjärnor i Euro NCAP!?

#24
roger_
2010-12-06 18:39

vad svenskarna är barnsliga och avundsjuka och vissa tror att de är grammatik lärare oxå. Den kommer att klara 6 stjärnor!

#25
roger_
2010-12-06 18:42

Förresten så försökte jag skämta om 6 stjärnor men kanske din tröga hjärna inte uppfattar det. Och jag lyckades oxå skriva med versal :D

#26
Erik N
2010-12-06 19:06

Jarl "grammatik-lärare" är inget yrke. Grammatik är något som språklärare lär ut, t.ex. Svenska, Engelska m.m. Sedan ska även meningar börja med en versal (under din pseudonym roger_ "vad svenskarna")! Oxå finns det inget som heter, däremot finns ordet också.

#27
jarl the man
2010-12-06 19:48

http://www.vibilagare.se/reportage/saabs-garanti-vardelos-4302

#28
2010-12-06 19:52

Med svenska ögon ser modellen lite tafflig ut. I jämförelse med Auris, en av nutidens mest lyckade designer i den storleken, så ser den bedrövlig ut. Men ute i världen har jag sett många av denna typ (Dacia Sandero, Renault Clio och många fler finns med skuff.) Och en indier kanske har annorlunda sinne för bilestetik.

#29
jarl the man
2010-12-06 19:54

@Erik N

Har du rymt från dagrummet nu igen? Du har ju inte ens körkort!

#30
2010-12-06 20:11

Erik N, du har säkert rätt i att din Saab får det lite tungt, t.ex. i grenen ekonomi (bl.a. med tanke på att det är handlöst värdefall på märket.) Men du kan trösta dej med att du kan axa fortare. Och det är inte fy skam.
Och en ännu större tröst, är ju att du egentligen inte äger nån Saab. Utan bara är en drömmare.

#31
Erik N
2010-12-06 20:15

Kul att du har avslöjat dina olika identiteter Jarl! :-) Vad är ett "dagrum"? När jag gick i skolan på 70-talet fanns det inget som hette så... Jag tog mitt körkort i början av 80-talet, långt innan du var född Jarl! :-)

#32
Erik N
2010-12-06 20:19

@Pender "...inte äger nån Saab". OK - Vad säger du om att slå vad... Ska vi säga 100 000:-?

#33
Janos J
2010-12-06 20:24

Relaterade artiklar: Toyota

* Toyota iQ Disco – discokula på hjul
* Toyota återkallar 1,5 miljoner bilar
* Honda följer Toyota – återkallar

#34
Uno Tage Lööv
2010-12-06 20:25

Ser ut som en Toyota fast dyrare. Mindre plastig. Snyggaste modellen är billigast, ogenomtänkt...

#35
roger_
2010-12-06 20:25

vad var det jag sa om barnsliga Erik_N

#36
Greger G.
2010-12-06 20:43

Det heter dagrum i dagens skola, där jarl alias johan_ alias roger_ går...

#37
roger_
2010-12-06 20:44

jus d Greger G. (gay?) du kom på mig jag har sett dig där oxå

#38
Anders B.
2010-12-06 20:47

Oj! Tyckte precis att det var en Lexus, tills jag upptäckte Toyota-emblemet i nosen.

#39
anonymus
2010-12-06 20:49

Kolla in denna artikel på länken nedan.

http://automotorsport.se/news/21868/varför-ger-ni-inte-saab-en-ärlig-chans/

Då kommer frågan. Finns det ett Toyota hat på denna sida från vissa personer? Dum fråga egentligen, klart det finns! Men hur friska är dessa personer? Och hur mycket sanning är det i det de skriver? Eller väljer dessa personer att bara skriva och förstora upp Toyotas problem och blundar för de positiva egenskaperna som trots allt finns?! Fundera på det ett slag.

#40
Leo S
2010-12-06 20:55

Toyota gör världens bästa bilar det är klart att folk är avundsjuka speciellt vi svenskar. Tyvärr så når inte de svenska märkena upp i den kvalitet som toyota har idag och då gäller det bara att snacka skit och sprida massa lögner. Synd att vuxet folk ska bete sig som barnungar på ett forum.

#41
Greger G.
2010-12-06 20:55

Re: roger_ - Hoppsan! Mina två barn går i skolan, därför vet jag att det heter dagrum. De stavar som du jarl / roger_ (d, oxå m.m.). Sedan brukar de kalla varandra bög eller hora när de blir arga. Det har med åldern att göra (puberteten).

#42
*Sebastian
2010-12-06 20:59

Kanske var det designen som fick dig att tro det var en Lexus. Håller med dig Anders B. det är en snygg bil.

#43
Janos J
2010-12-06 21:03

@Leo S. "Toyota gör världens bästa bilar". Då borde ju Toyota vara störst i världen eller hur. Under lång tid var GM störst i världen. Nu är Volkswagen störst i världen. Toyota ligger inte ens på 10-bästa listan (försäljning) i Sverige!

#44
roger_
2010-12-06 21:04

Sluta ljuga du har inga barn. Du skriver som en tonåring. Diskutera bilen istället för att larva dig här.

#45
Leo S
2010-12-06 21:12

Re: Janos Toyota är störst i världen du borde läsa innan du skriver här och Sverige är inte hela världen.

#46
2010-12-06 21:15

He, he... Janos, VW satsar på att bli största märket år 2018.... Du har nog inte läst på...!

#47
Greger G.
2010-12-06 21:23

Jarl eller rättare sagt "jarl" eller "jarl the man" eller "j a r l" eller "johan_" eller "roger_"... Några enkla test har ikväll avslöjat 1: Du är en tonåring. 2: Du skriver under många alias. Det hela var busenkelt att avslöja! :-)

#48
Janos J.
2010-12-06 21:26

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/091112-vw-storst/index.xml

#49
Erik N
2010-12-06 21:34

Godnatt Jarl! :-) Ha det bra i skolan imorgon... Så hoppas jag på en bra dag på mitt jobb...

#50
2010-12-06 21:59

Re Janos J
artiklen var ett år gammal och VW är fortfarande bara nr 2...... Här får du en lite färskare länk...:)

http://www.vibilagare.se/nyheter/volkswagen-satsar-500-miljarder-malet-att-bli-storst-i-varlden-28663

#51
HAUBITS77B
2010-12-06 22:51

Erik N alias Greger G alis 789 alias...

STANNIOLHATT på.

#52
Hans Ytterström
2010-12-06 23:06

Just denna modell är kanske inte Toyotas roligaste men det har aldrig heller varit tanken... Toyota utvecklar iaf sina bilar själva. Till skillnad från t ex Saab som enbart sysslar med patetisk badge engineering. Saab säljer inte mer än 25 000 bilar under 2010. Typ 1 promille av Toyota. Saab går i KK nästa år.

#53
j a r l
2010-12-06 23:08

Är det sant att 9-4X ska tillverkas i Mexico?

i MEXICO?!

Hallå?!

#54
789
2010-12-06 23:10

@Erik N, du vet att det bara är idioter som sysslar med smilies, va? Lycka till med kundvagnarna på Gekås...

#55
Gottfrid
2010-12-06 23:43

Janos J:
Toyota är störst i världen.
Toyota är störst i Norden.
Toyota är nr.3 i Sverige.

#56
Erik N
2010-12-06 23:55

Jalle min vän! :-) :-) :-)

Toyota bygger sina bilar i:

* Kina
* Indonesien
* Filippinerna
* Malaysia
* Taiwan
* Thailand
* Vietnam
* Bangladesh
* Pakistan

* USA
* Kanada
* Mexiko
* Argentina
* Brasilien
* Venezuela
* Colombia

* Kenya
* Sydafrika

* Tjeckien
* Frankrike
* Polen
* Storbritannien
* Portugal
* Turkiet

#57
Erik N
2010-12-06 23:58

@789 Vad är Gekås??? Förklara du som varit där / bor där???

#58
Erik N
2010-12-07 00:06

@Hans Ytterström (alias j a r l )... Saabs utvecklingsavdelning gjorde en stor del av utvecklingen av Opel Insignia. Men de ville inte låta Opel få en lika bra bil som nya Saab 9-5. Därför fick inte Opel tillgång till all teknisk expertis inom Saab... Den nya Phoenix-plattformen (9-3 2012) kommer dock inte Opel att kunna dra nytta av...

#59
Bengany
2010-12-07 00:22

Hmm. Trumbromsar bak. Ingen strålkastarrengöring. Däck 175 / 65 R14. m.m m.m.

#60
Janos J.
2010-12-07 01:11

@Erik N. "Toyota bygger sina bilar i..." Underbar lista Hahaha! Köper man en Toyota Auris (de gillar ris - Japanerna), så får man alltså en Engelsk-byggd bil. Alltså äkta Engelsk kvalitet! Typ Austin, Sunbeam, Talbot, Vauxhall m.m.

#61
2010-12-07 01:33

Re Janos J
Du har återigen inte läst på, Auris tillverkas i många fler länder än england och enbart av fabriker byggda av Toyota med deras krav.....

#62
Janos J.
2010-12-07 01:40

Info från Toyota... Toyotabilar som säljs i Sverige är designade och tillverkade i Europa (Auris och Avensis i England, Yaris i Frankrike, Aygo i Tjeckien och Corolla Verso i Turkiet).

Så mycket för "Japansk kvalitet"!

#63
2010-12-07 02:03

Re Janos J
Det där är ingen info från Toyota utan taget från Wikipedia och dessutom har du ändrat i texten....:) Snyggt försök

Här är orginalet
http://sv.wikipedia.org/wiki/Toyota

#64
Simo
2010-12-07 09:11

Re: Simon no1 : Janos J. Har inte ändrat något i texten! Bara klippt direkt från Wikipedia. Infon där stämmer, allt är officiella uppgifter. Folk som tror att de köpt en Japansk-tillverkad bil vet inte att de blivit lurade. Tidigare köpte vi Japanska bilar - Nu är det bara en Myt!

#65
Greger G.
2010-12-07 09:14

Undrar om Jarl kan sova på nätterna när han fått reda på att han åker omkring i en Fransk-byggd bil (Toyota Yaris)... ;-)

#66
christianL
2010-12-07 09:51

Japansk kvalitet när det är som bäst!

#67
Janos J.
2010-12-07 10:14

"Japansk kvalitet när det är som bäst!" - "Not Made in Japan" !!! ;-)

#68
Gottfrid
2010-12-07 10:32

Janos J:
Tror du att du gjort ett scoop genom att citera Wikipedia?

Det är ju inte direkt någon hemlighet eller nyhet att Toyota tillverkar bilar över hela världen. T.ex. Burnaston-fabriken i England, som gör Auris och Avensis öppnades redan 1992, alltså snart 20 år sedan.
Om kvaliteten skulle vara så dålig på bilarna därifrån så skulle det ha framkommit för länge sedan. Förutom ovannämnda modeller så har även CarinaE och Corolla tillverkats där, bilar i absolut kvalitetmässig toppklass.
Även Nissan och Honda tillverkar en hel del bilar i Storbritannien, med japanska produktionsmetoder och tillhörande kvalitet.

#69
Toyotaslaktare Uno
2010-12-07 11:34

Simon: Du påstår att jag fantiserar. Men Toyota har visst ganska nyligen hållit ett farligt felt dålt länge. Alla som är vakna hänger med på sådana nyheter men du har väl sovit sedan den tiden då inte Toyota fanns och finner inget negativt.

#70
Janos J.
2010-12-07 11:44

@Gottfrid. Det var för att utbilda allas våran - j a r l - (alias div...) Som tror att alla Toyota-bilar byggs i Japan hehe...

--- klipp ---
Är det sant att 9-4X ska tillverkas i Mexico?

i MEXICO?!

Hallå?!
--- klipp ---

#71
anonymus
2010-12-07 11:45

Kolla in denna artikel på länken nedan.

http://automotorsport.se/news/21868/varför-ger-ni-inte-saab-en-ärlig-chans/

Då kommer frågan. Finns det ett Toyota hat på denna sida från vissa personer? Dum fråga egentligen, klart det finns! Men hur friska är dessa personer? Och hur mycket sanning är det i det de skriver? Eller väljer dessa personer att bara skriva och förstora upp Toyotas problem och blundar för de positiva egenskaperna som trots allt finns?! Fundera på det ett slag.

Ska vi inte ge Toyota en ärlig chans och bli lite mer nyanserade här.

#72
Erik N
2010-12-07 11:49

Köp en Toyota och...

STÖD INDUSTRIN I:

* Kina
* Indonesien
* Filippinerna
* Malaysia
* Taiwan
* Thailand
* Vietnam
* Bangladesh
* Pakistan

* USA
* Kanada
* Mexiko
* Argentina
* Brasilien
* Venezuela
* Colombia

* Kenya
* Sydafrika

* Tjeckien
* Frankrike
* Polen
* Storbritannien
* Portugal
* Turkiet

#73
Jurl
2010-12-07 11:52

Toyota är inte värdiga någon mer chans. De var körde redan när de kom. Dessutom klassas en Volvo 240 1974 säkrare enligt Folksam (2009) än en Camry 2001. Eller om vi ska ta nya Urban Cruiser med sina 3 stjärnor. Man behöver dock snacka krocksäkerhet, allt med det märket är fel...

#74
Gottfrid
2010-12-07 12:20

Erik N:
Köp en SAAB och stöd ryska maffian och en holländsk "sol-och-vårare"!

Jurl:
Glömt bort att samma Folksam även utsett Avensis till Sveriges säkraste bil?

#75
Erik N
2010-12-07 12:46

@Gottfrid. Hoppas bara att Toyota fixat till den Aktiva säkerheten nuförtiden också, och inte bara den Passiva!
http://home6.swipnet.se/~w-62298/pics/ump.png

#76
Gottfrid
2010-12-07 13:22

Erik N:
Testet du länkar till är från 1998 och ytterligare två generationer Avensis har kommit sedan dess, så det får vi verkligen hoppas!

#77
2010-12-07 13:36

Re Toyotaslaktaren Uno, vilket farligt fel är det du syftar på att Toyota skulle ha dolt...?

#78
Adam B
2010-12-07 14:25

Ska de ha Indiska underleverantörer till denna?.. Så man har någon att skulla på när grejerna paja och återkallas......

#79
Adamant
2010-12-07 15:05

Adam B:

Citat:
"Så man har någon att skulla på när grejerna paja och återkallas.....".

Toyotas grejor pajar inte, man återkallar i förebyggande syfte, pga komponenter som inte uppfyller Toyotas höga kravspecifikationner som ligger skyhögt över vissa europeiska märken

#80
Erik N
2010-12-07 15:20

@Adamant. "Toyotas grejor pajar inte, man återkallar i förebyggande syfte, pga komponenter som inte uppfyller Toyotas höga kravspecifikationner som ligger skyhögt över vissa europeiska märken"

Hehe! Den var nästan lika bra som den om Rödluvan! ;-)

Toyota har gått alldeles för långt med sin s.k. Lean Production! Vilket innebär att de använder sig av undermåliga komponenter... Vilka de sedan måste byta ut. Det är det som är orsaken till alla återkallelser!

#81
Uno hatar Simon
2010-12-07 15:31

Simon, jag minns inte men det var ett allvarligt fel de varit tysta om. (Fösökte Googla information men det fanns så jävla mycket svar på Toyotaåterkallelser.)

#82
Adamant
2010-12-07 15:37

@Erik N: Hört talas om Kaizen?

#83
christianL
2010-12-07 16:44

När man köper en Toyota man gör det inteför att stödja nån överhuvudtaget. Man köper en Toyota för att man vill ha en kvalitetsbil till skillnad från de svenska märkena som bara har problem och kass kvalitet. Men det är klart svenskarna älskar allt som är svenskt och blundar för verkligheten. Volvo och Saab kan bara drömma om Toyotas erkända kvalitet

#84
Janos J.
2010-12-07 17:11

Kvalitet! :-)
--------------------------------------------------
Relaterade artiklar: Toyota

* Toyota iQ Disco – discokula på hjul
* Toyota återkallar 1,5 miljoner bilar
* Honda följer Toyota – återkallar
--------------------------------------------------

#85
Gottfrid
2010-12-07 17:22

Janos J:
Har du inget nytt att komma med, istället för att spamma i tråden, du har redan postat det tidigare (fn sid.6 i tråden).
Har du slut på argument ?

#86
Janos J.
2010-12-07 17:56

@Gottfrid - christianL verkar inte ha upptäckt att man kan "bläddra" i forumen... Alltså bara lite hjälp, i all välmening! ;-)

#87
christianL
2010-12-07 19:56

Forumen visar fortfarande att Toyota är bästa märket men det svider lr hur?

#88
2010-12-07 21:04

Ja speciellt snygg var den ju inte men säkert ett vettigt alternativ för det som finns i samma prisklass i Indien.

#89
2010-12-07 22:03

Re Uno som byter namn oftare än någon bilfabrikant återkallar
Kul att du inte ens minns, sanningen är att det är svårt att hitta bevis för egna påhittade historier.... Sagor finns men dom är aldrig på riktigt förstår du....;)

#90
2010-12-07 22:06

Re Erik N
Om komponenten går sönder så hstår bilen på verkstad, men så är inte fallet, en återkallelse betyder att man kallar in bilen för att åtgärda för att undvika att det blir ett problem.......

#91
renzo
2010-12-07 22:28

Toyota = bekymmersfri bilägande

#92
Janos J.
2010-12-07 22:35

@renzo. "Toyota = bekymmersfri bilägande"

Helt rätt! ;-)
Toyota står ju alltid på verkstaden p.g.a. återkallelser...
Så man slipper ju i alla fall parkeringsböter! :-)

#93
Uno Simonsson Lööv
2010-12-07 22:49

Jag ljuger inte. Men sök själv på Internet, inte lätt. Finns sjukt mycket om Toyotaåterkallelser. Inget konstigt med det dock. TOYOTA ÄR ETT STORT JÄVLA SKÄMT, precis som du lillgrabben. Kommer med falska påhopp o s v...

#94
Uno "Simonsson" Lööv
2010-12-07 22:50

Re:Simon

#95
2010-12-07 23:32

Erik N, jag undrar hur någon kan bli så arg på ett bilmärke som du är. Skulle tro att ilskan rinner av dej, när du lyckats spara ihop till din dröm-Saab. Den lyckan kan komma fortare än du anar. Priset på gamla Saabar faller i en hiskelig fart. Jobba på, och lägg undan varje slant! Du kommer att få lön för mödan.

#96
2010-12-07 23:35

Uno, Ett bilmärke som är ett stort skämt får inte toppbetyg i princip alla kvalitetsundersökningar man är med i världen över eller toppar inte kund-nöjdhetsundersökningar, det gör ett företag som tar hand om sina kunder...
http://www.vibilagare.se/nyheter/toyota-far-bast-betyg-1792?page=6

#97
2010-12-08 01:24

Re Skämt Uno
Jo Uno du ljuger för det finns inga farliga fel som Toyota försökt dölja, däremot har man försökt anklaga dom för det, men det visade sig att allt var en bluff för att få ut stora skadestånd....:)

Du ska inte gå på allt du läser Uno......:)

#98
Uno von Simonsson
2010-12-08 16:58

Simon, hur vet du att vi menar samma återkallelse.

#99
2010-12-08 17:06

Re Uno
Enkelt, eftersom det inte finns något dolt farligt fel så är det ju inte så svårt att inse hur det ligger till....

#100
rey710
2010-12-11 17:15

Uno Simmonsson .Jag undrar vad du kör för bil ?
Själv Kör jag Toyota .Jag har inte hört att det är någon kö till Toyota Vekstaden . Jag har inte varit där .Eftersom jag har en fungerade bil.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.