Bild
Nästa artikel

Think City: Så här är det att köra elbil

Nyheter

Experterna säger att framtidens bilar i stor utsträckning kommer att drivas på el. Men frågan är ­ hur bra dagens elbilar är? Vi har testat Think City!

Läs mer om Think City och elbilar i Vi Bilägare nr 7 - ute i butik den 10 maj.

Vi Bilägares Tommy Wahlström har testat bilen.

Se Webb-TV:

Diskutera: Vad tycker du om Think City?
Taggar: Nyheter
Think City: Så här är det att köra elbil

Kommentarer

#1
Roy
2010-05-05 17:46

Det här håller ju inte!
Så dyr och så väldigt primitiv - då räcker det inte med att vara billig i drift.

#1
Seken
2010-05-05 18:40

Kanonbil. För de som säljer den. Kostar ca 50.000 att producera. Sen avsätts ca 30.000 kr/bil att smörja moraliskt handikappade tjänstemän/politiker. Det mest korkade landstings/kommuninköpet är ännu inte gjort.

#1
S-E S
2010-05-05 20:29

Hjälper inte. Då måste OKQ8, Shell, m fl köpa bensin och diesel av Statoil och Preem för att täcka efterfrågan. Dessutom, är inte Jet lika med Statoil och är inte Statoils och Preems självtank bland de billigaste? Sorry ställ bilen i en månad. Då är jag med!

#1
Seken
2010-05-05 20:50

ERIK F, hoppas du är rättvis nog att sprida min uppmaning att bensinpriset snarast bör upp till 18 kr. Så jag slipper trängas med en massa lata okynnesbilister. Jag är allergisk mot bilköer serru. Och trots att jag är lågavlönad, så skattar jag gärna mer via bränslet.

#1
Fredde
2010-05-05 22:50

En sån bil hade ju räckt egentligen. Både fart, storleks och räckviddsmässigt.....men....337000......nääääe....137000 så kunde man ju diskutterat det......frågan är ju bara om vad man gör när man ska till sommartropet......16 mil räcker inte då...

#1
Sven
2010-05-05 23:03

Goddag yxskaft alla bor inte och kör inte där bilköer finns om man nu inte gillar trängsel måste man vara bra korkad som lever där!

#1
Jarl
2010-05-06 00:02

Ja, den är ju i alla fall inte sämre än alla jävla japanska skitbilar. Skrot är vad det är!

#1
Seken
2010-05-06 00:12

SVEN, naturligtvis är man korkad om bor i en storstad, fast man vill slippa bilköer. Jag är ännu mer korkad än så. Jag gillar inte snöslask och kyla. Jag gillar inte höga skatter. Jag gillar inte Göteborgshumor. Men framförallt gillar jag inte dumskallar. Ändå bor jag i Sverige och Göteborg. Och läser kommentarer på ViB.

#1
jarl
2010-05-06 01:19

Var roligt att det finns en till Jarl här, synd bara att han inte uppskattar det fina i japanska bilar, dom är ju trots allt bäst.

#1
jarl
2010-05-06 01:26

Think twice säger jag, för en Think får man två Auris!

#1
Olov
2010-05-06 15:31

Kanske dags att återuppliva den gamla gengasen? Kan vara nåt om man bor på vischan. Jo, det går faktiskt att få en gengasbil godkänd, fast den måste tydligen vara av årsmodell 1975 eller äldre...
Läs mer på www.gengas.nu!

#1
Previa
2010-05-06 23:36

Det är nog tystare i en laddbar hybridbil som den här.
http://www.youtube.com/watch?v=VGWC7LQyrs8
Bara för att bilen går på el huvuddelen av bilanvändandet så behöver inte bilen vara en ren elbil, där batteriet blir både tyngre och dyrare.
Med laddhybriden får man heller ingen begränsning i hur långt man kan åka utan mellanladdningar av batteriet.

#1
Jarl
2010-05-07 00:26

Om ni någonsin tvekar på japanska bilar så måste det ju bero på att ni aldrig testat att köra bil med staniol-hatt på! Enligt mina källor använder rätt många i VIB:s redaktion staniolhattar- för det minskar den kosmiska strålningen!

#1
Mattias Goldmann Gröna Bilister
2010-05-07 09:21

Think har länge utlovat oberoende krocktester av sin bil men inte levererat (kanske har de gjort testerna men resultaten var för dåliga - inget tvingar dem att offentliggöra dem). Detta skäl ensamt ser jag som anledning nog för i vart fall offentlig sektor och företagsvärlden att rata Think, på samma sätt som andra bilar med undermålig säkerhet inte har på våra vägar att göra.

#1
Jarl
2010-05-08 09:40

Hur fungerar det med en el-bil då? Jag menar, är inte risken att det blir elektriskt överslag till staniol-hatten?

#1
Saabnisse
2010-05-09 12:01

Olov
Jag tror att det var den här du menade:
http://www.gengas.se/

#1
Jan
2010-05-09 17:54

Med det priset så blir det inga privatpersoner som köper den,bara uthyrningsfirmor på sin höjd och dom måste ta så bra betalt att ingen hyr den.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.