Bild
Nästa artikel
Suzuki Swace är en Toyota Corolla med annat märke

Suzuki Swace är en Toyota Corolla med annat märke

Nyheter

Nu kommer Toyotas populära hybridkombi med ett annat namn.

Tack vare ett nytt samarbete har Suzuki börjat ”låna” bilmodeller av Toyota. I juli dök suv-modellen Suzuki Across upp som tekniskt är helt identisk med Toyota RAV4, och nu är det dags för nästa modell.

Den här gången är det Toyota Corolla Touring Sports som bytt namn till Suzuki Swace och som beskrivs som en ”mångsidig och stilig kombi”.

Suzuki har i princip bara bytt märke på Toyota Corolla för att skapa Swace – i övrigt är modellerna likartade. Det gäller även hybridsystemet med 1,8-liters bensinmotor som flyttas över från Corolla.

Modellen får ett infotainmentsystem med 8-tumsskärm och stöd för Apple CarPlay och Android Auto, trådlös mobilladdning, eluppvärmd ratt och 596 liter stort bagageutrymme. Det finns även ett gäng assistanssystem antingen som standard eller tillval, som adaptiv farthållare, döda vinkeln-varning och filhållningsassistans. 

Suzuki Swace ska säljas i Europa, men det är oklart om den kommer till Sverige. 

Läs också: Suzukis nya laddhybridsuv – som egentligen är en Toyota

Taggar: Nyheter, Suzuki
Suzuki Swace är en Toyota Corolla med annat märke
Suzuki Swace är en Toyota Corolla med annat märke
Suzuki Swace är en Toyota Corolla med annat märke

Kommentarer

#1
Jarl Karlsson
2020-09-16 07:58

Sjukt fin! Förmodligen världens bästa Suzuki. Mitsubishi borde också göra en så kan ViB göra 10 sidors grupptestet mot Corolla.

Suzuki har nog högt co-snitt...

#2
skarj
2020-09-16 08:54

Menar du CO2?

#3
Berwald
2020-09-16 09:25

Hej Swace

#4
glimma-48
2020-09-16 09:48

Skulle jag köpa en Suzuku blev det en S-cross. Det är den enda tänkbara.

#5
Masa
2020-09-16 11:50

Deras egna Vitara är en riktigt trevlig bil (praktisk, robust, med riktigt bra runt om sikt).

#6
glimma-48
2020-09-16 12:02

Masa: Att Suzuki har någon Vitara känner jag inte till. Att Suzuki har elektronisk servicebok tycker jag riktigt illa om. Jag vill ha en pappersbok som jag kan visa ev. spekulanter när det är dags att sälja. Det är även bättre för mej när jag ska gå tillbaka och kolla när jag servade sist och vad som gjordes. Nu har jag visserligen körjournal men ändå.

#7
Styggavargen
2020-09-16 12:07

glimma-48, det mest jobbiga med elektronisk servicebok är ägaren inte själv kan bläddra i den, man måste begära uppgifterna ifrån en verkstad.

#8
Styggavargen
2020-09-16 12:29

Får man säga detta, men Suzuki tycker jag fått till designen bättre...

#9
L. Mäkinen
2020-09-16 13:34

Kommer den med bromsar och ljudisolering eller likvärdig med originalet?

#10
107Carlsson
2020-09-16 16:34

Suzuki lär inte göra något åt ljudisoleringen. Möjligen försämra den ännu mer. Måste bli billigare än Corolla om nån ska köpa den i Sverige

#11
glimma-48
2020-09-16 17:04

Styggavargen: Det var ju precis det jag skrev.

#12
Carl Trefalt
2020-09-16 17:18

En billigare Toyota med Suzuki

#13
Tobo
2020-09-16 21:24

Swace = Suzuki Wagon ACE.

#14
thulo
2020-09-16 21:39

blir nästan lite löjligt

#15
saabnisse
2020-09-16 22:35

Tycker den ser väldigt framtung ut och det är inte snyggt, men originalet är ju rätt otäckt också, så det är nog svårt att få till något med de förutsättningarna.

#17
Saabium
2020-09-17 14:10

Ha, ha vilket skämt. Den ser ju nästan exakt ut som Toyota Corolla. De har knappt orkat göra en egen design... Är förresten Toyota delägare i Suzuki eller tvärtom? Jag vet att Toyota äger en andel av Subaru?

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.